Banminth 2,2%

Lillsillen

Trådstartare
kan jag använda denna till katt? Står att det är till hund men har i bakhuvudet att den mkt väl går bra att ha till katt med. Nån som vet hur mkt man ger isåfall??

Sv: Banminth 2,2%

Man får nog trycka i katten en väldans massa för att komma upp i korrekt dosering. 2,2% (den för hund) innehåller 22 mg pyrantelembonat/g medan 12% (för katt) innehåller 115 mg pyrantelembonat/g.

Kattversionen är ca 5 ggr mer koncentrerad än hundvarianten så det är rätt så stor skillnad. Det är nog smidigast och säkrast på alla sätt och vis att köpa 12% istället.

Att öht. få i katten så mycket pasta som skulle behövas är nog väldigt svårt. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama