Banan till kanin?

Ferrari

Trådstartare
Är det någon som vet om det är bra att ge sina kaniner banan lite då och då?? Asså, de får inte varsin hel banan, utan får en liten bit var... Är banan farligt?? Eller giftig för kaniner på något sätt?
Tacksam för svar
// ;)

Sv: Banan till kanin?

Min kanin ÄLSKAR banan!
Det beror på vad de har ätit som liten, de kan bli lite kräsna med åren och vill inte gärna prova nya saker. Men det är absolut inte farligt.

Det är inte farligt, men hur bra är det?? I en banan finns lika mycket fett som i tio salladshuvuden! Visst kan man ge ibland, men jag skulle inte ge så ofta som varje dag!!

Mina marsvin och kaniner älskar banan, men de får det inte särskilt ofta.

Alla kaniner tål inte banan (har varit med om att en kanin blev lös i magen av att provsmaka banan). Men om din kanin både tål och tycker banan är det jättebra att ha denna frukt som "godis".

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 546
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 842
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar