Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Järnet brukar man inte behöva balansera för det finns tillräckligt med dolt järn i vatten etc. Däremot skulle jag balansera zink och koppar.La denna fråga på fb men kan ju lägga den här oxå.
Ni som kan, vad gör man här? Ska man verkligen ha samma mängd zink och järn som manganet när det är såpass högt Visa bifogad fil 103778
Jo men inte till den höga nivån som manganet väl?Järnet brukar man inte behöva balansera för det finns tillräckligt med dolt järn i vatten etc. Däremot skulle jag balansera zink och koppar.
Jo men skulle kanske köra kvot 1/4 på manganet. Annars är det risk att manganet blockerar upptaget av zink och koppar.Jo men inte till den höga nivån som manganet väl?
Jag har balanserat fullt ut mot skyhögt mangan en gång, det smakade inte gott tyckte hästarna. Kopparproteinatet smakar bläää i större mängder. Så fick ha lite mer skrammel för att det skulle gå i.
Numera har jag lite mer avslappnas attityd, ser till att grundbehoven är täckta och att kvoterna är hyfsade, men för mig behöver de inte vara exakt 4:4:4:1 eller 3:3:3:1 eller vad man nu går på.
Dvs jag använder mig numera av spaderäss-excelarkets lilla kvotruta och nöjer mig med "inom referens". Och om det nu är så att arket saknar dom så är det jag som lagt in det för många år sen på min egen kopia och glömt bort det . Har tweakat den en del så det är möjligt.
Jag älskar det där exceldokumentet, även om det är mycket handpåläggning. Jag har fixat andra färger, jag har en tab där den räknar ut recept för att göra mineralblandning för en månad, jag har mina favoritfodermedel inlagda...
Skulle man kunna få se det där dokumentet?
Jag undrar om originallänken finns kvar... Testa sök på SpaderÄss här på buke.
Ah haha hmmm, foderstatsdokument? Ska gräva runt lite, datorn jag har originalet på blev kattkissad på och hårddisken inväntar räddningsaktion...Sen då? Heter länken något? Man ser ju inte alla inlägg längre.
Ja, men yahoogrupper finns väl inte kvar?Är inte spaders dokument via yahoogruppen @skiesabove ? Men jag kan ha missat det här också
@fio du kan få en kopia av mitt Excel på egen risk man kan säga det vuxit med åren Innehåller dock främst referenser som kanske bara jag förstår. Jag gillar inte svarta boxar så vill kunna förstå varenda uträkning typ så blev enklast att göra eget.
Ja, men yahoogrupper finns väl inte kvar?
Jag får mail om nya inlägg flera gånger i veckan så det tror jag den gör Jag är dock så jävla kass på Yahoo och allmänt teknik men hoppas jag kan gå in via mailen om inlägg ifall jag vill läsa
Jag får mail om nya inlägg flera gånger i veckan så det tror jag den gör Jag är dock så jävla kass på Yahoo och allmänt teknik men hoppas jag kan gå in via mailen om inlägg ifall jag vill läsa