Balans tips :)

Shimzy

Trådstartare
skulle behöva lite tips på balas övningar..
hästen blir lätt obalnserad i traven.. han har inte så mycket muskler å jag vet att det är därför som han e oblansead..
men behöver tips på roliga och varierad övningar som bidrar till bättre balans. :)

Sv: Balans tips :)

Hej!
Serpentiner, åttvolter är bra för balansen. Gör övningen i skritt först så att hästen vet vad du är ute efter. Viktigt att hjälpa hästen genom parering och ett mycket stadig sits. Rid i ganska lågt tempo de första gångerna så är det lättare för din häst! Att rida innanför spåret är oxå bra för balansen för både häst och ryttare, eftersom det inte finns något att "luta" sig emot då. Lycka till!! :idea:

Du skriver inget om hästens ålder, är den en unghäst?
Förutom övningarna du fått beskrivna skulle jag föreslå att du ger dig ut och skrittar i terrängen mycket. Gärna på små ojämna stigar och rätt ut i skogen. Jag tycker det hjälper hästen att hitta sig egen balans och bli säker på foten.

det är en unghsät på 4 år.. så han är ju obalnasead pga det oxå..
men skallprova dessa små tips ;)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar