Bakfull dygnet runt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

elbereth

Trådstartare
Det var länge sedan jag var ute i festarsvängen och svängde "de lurviga" men nog minns jag hur det kändes att vara bakis. Här är tipset på hur man blir det utan att dricka en droppe:

Bli gravid :p

Illamående, yr, nada matlust, trött och matt, precis som efter en lite för rolig utekväll med den enda skillnaden att det går ju inte över :(

Inte har jag nån kul kväll att tänka tillbax på heller, om man inte räknar vad som hände för sisådär 8 veckor sen. :D :o

Det känns inte precis som nån tröst att det går över efter sådär v10-12, det är ju EVIGHETER dit, iaf om man ska vara bakis jämnt. Det går ju inte att ta en återställare heller :D

Hu vad det är synd om mig, nog syndast i hela världshistorien ;)

Senast ändrad:
Sv: Bakfull dygnet runt!

OM det går över ja! :devil:
En kompis spydde till femte månaden, sen fick hon foglossning å kunde inte gå resten av tiden :smirk: .

Ville bara bättra på baksmällan lite :angel: ;)

Fy tokmaja vad du är elak! ;)

Självklart går det över! ;) Sen helt plötsligt har man glömt bort allt ihopa och ser till att bli gravid igen... (hur dum får man lov att bli egentligen?)

Om det är väldigt besvärligt, prata med din BM, jag fick akupunktur och det gjorde att jag kunde börja fungera som en normal människa igen! ;)

Tokmaja skrev:
OM det går över ja! :devil:
En kompis spydde till femte månaden, sen fick hon foglossning å kunde inte gå resten av tiden :smirk: .

Ville bara bättra på baksmällan lite :angel: ;)

Fy vad hemskt! Fast just nu känns det som om jag gärna hade foglossning istället, då kan man iaf äta (hoppas jag:angel:)

Senaste veckan har jag gått ner 4 kg och det känns inte roligt. Speciellt inte eftersom jag redan är smal och inte direkt har nåt att ta av.

Lyckades iaf äta lite makaroner ikväll, alltid något!

Du är evil tokis :devil:

Snurrfian skrev:
Fy tokmaja vad du är elak! ;)

Självklart går det över! ;) Sen helt plötsligt har man glömt bort allt ihopa och ser till att bli gravid igen... (hur dum får man lov att bli egentligen?)

Om det är väldigt besvärligt, prata med din BM, jag fick akupunktur och det gjorde att jag kunde börja fungera som en normal människa igen! ;)

Gravid IGEN! nänä, en gång är för mkt för mig :eek:

Ska försöka få tag på BM imorgon. Hoppas de har ngn hjälp för jag har prövat alla tips jag har läst.
Dessutom är magen helt galen, typ tre ggr så stor som vanligt, full med gas och beter sig som om det bodde fem vilda kaniner där :D Mysigt värre.....

Du kan prova att äta åksjuketabletter (Postafen), det är vad barnmorskorna brukar rekommendera. Receptfritt och ofarligt för fostret - fast man blir visst lite dåsig av det... :p

elbereth skrev:
Gravid IGEN! nänä, en gång är för mkt för mig :eek:
Vet du en sak?
MEDAN man är gravid och mår dåligt så säjer nog de flesta att "ALDRIG MER!!".
Men helt plötsligt är ungen ute, ALLA krämpor och minnena av dem är totalt bortblåsta! Och dessutom upptäcker man hur underbart det är att vara mamma.. :p Och helt plötsligt är man där igen - helt planerat... ÄVEN om man sagt aldrig mer, tusen gånger förut..

Ja det har jag faktiskt inte provat! Tänkte göra det men det har fallit ur minnet. Tack för påminnelsen :bow:

ameo skrev:
Vet du en sak?
MEDAN man är gravid och mår dåligt så säjer nog de flesta att "ALDRIG MER!!".
Men helt plötsligt är ungen ute, ALLA krämpor och minnena av dem är totalt bortblåsta! Och dessutom upptäcker man hur underbart det är att vara mamma.. :p Och helt plötsligt är man där igen - helt planerat... ÄVEN om man sagt aldrig mer, tusen gånger förut..

Jo "alla" säger ju det men det verkar rätt otroligt just nu. Det är bara propaganda från de elaka uttröttade mammorna som vill få andra att falla dit oxå :devil:

Ojdå, jag har visst missat nåt. Det sista jag såg var att du hade tankar på att bli gravid...

Grattis :D!

Men Elbereth! Är du redan gravid?! Jag trodde som mandalaki att det bara var i planeringsstadiet. Jag trodde ju som sagt att jag avskräckte dig rejält i Visby med mina tigrar men det gick tydligen bra.

Ett stort Grattis :banana: När ska det bli bebis då?

Tack!
Fast just nu känns det inte som ngt att fira precis :eek: Visst var jag förberedd på att må dåligt men inte total kollaps. Just nu kan jag inte sova, eller ens ligga bekvämt så jag bestämde mig för att distrahera mig med lite Buke. Det orkar jag iaf som tur är :D

Basilika: Nä då inte avskräckt alls! Det blir nog i september tror jag, Så där värst planerat var det inte att det skulle bli just nu men nu blev det så. Känns bra och spännande.

jag vet :devil:
*hehe*

Nejdå, du kommer snart må bättre och bara bebisen är ute kommer illamåendet vara som om det aldrig hänt och det är värt det i längden.
Se det som så, en graviditet med illamående är tecken på en stark förlossning säger de :banana: !

*tokis försöker bättra på sin image* :bump:

Grattis!! :banana:

Känner igen mig precis.. Mitt illamående/olust för mat osv höll i sig i 18 veckor dock.. :crazy:

Men det är det värt! :love:

s_nyfodd.jpg

Tokmaja skrev:
Se det som så, en graviditet med illamående är tecken på en stark förlossning säger de :banana: !

*tokis försöker bättra på sin image* :bump:

Hm stark förlossning... Jodå den tog flera dygn.... ;)

Lydia skrev:
Grattis!! :banana:

Känner igen mig precis.. Mitt illamående/olust för mat osv höll i sig i 18 veckor dock.. :crazy:

Men det är det värt! :love:

Ja jag hoppas att det kommer kännas så sedan.

Idag mår jag faktiskt bättre, har ätit lite knäckis, en halv banan och lite yoghurt hittills och illamåendet är inte så farligt.
Undrar om jag inte haft en släng av maginfluensa för jag har haft febersvettningar oxå under natten.

:crazy:

prova att äta eller dricka något INNAN du går upp ur sängen på morgonen (ett par kex, eller saft, skorpa tex). Det hjälpte mig massor!!

Det har jag provat men det verkar inte ha nån vidare effekt tyvärr. Inatt var jag däremot uppe och åt lite flera ggr och det verkade vara ok, fast iof så sov jag inte mkt istället.

Grattis ! Inte till illamåendet alltså utan till att du skall bli mamma...

Xeline skrev:
Grattis ! Inte till illamåendet alltså utan till att du skall bli mamma...

Tack!
Men jaha, ska man bli mamma oxå? :eek: :D
Jag är nog mest i fasen "Jag är gravid" men vad som sker efteråt känns evighets långt borta och nästan overkligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka