Bajsätande häst

Fast på vilken grund skulle det vara förbjudet? Att det inte används eftersom det inte är "beprövad vetenskap" och även en del risker är ju en sak. Men förbjudet enligt vad/vem?

Det händer nu och då både på djursjukhus och hemma i stall att det slangas. Men det ska då helst vara dels en stallkompis och dels ska "bajsdonatorn" vara testad etc. Mot vad vet jag inte, inte varit med om det själv men vet under årens lopp en handfull som fått den behandlingen.
Inte ngn koll som sagt varför ;) men det var som sagt praxis tidigare på allmän nivå . Du skriver ju själv om restriktionerna att det sker på hemmaplan och vet inte riktigt varför . För 30 år sen fanns inte såna funderingar ,

Vilka kliniker anser du slangar hästar med annan hästs avföring ? Vore otroligt intressant om det skedde ?
 
Senast ändrad:
Inte ngn koll som sagt varför ;) men det var som sagt praxis tidigare på allmän nivå . Du skriver ju själv om restriktionerna att det sker på hemmaplan och vet inte riktigt varför . För 30 år sen fanns inte såna funderingar ,

Vilka kliniker anser du slangar hästar med annan hästs avföring ? Vore otroligt intressant om det skedde ?

Båda de två största djursjukhusen vi har, har enligt djurägare gjort det. Jag kan ju såklart inte gå i god för att det djurägaren påstår är sant - fast det känns som en ganska udda sak att hitta på?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 783
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Min häst står på torv just nu och det går åt väldigt mycket och är svårmockat då hon både kissar och bajsar en hel del och dessutom är...
2
Svar
22
· Visningar
2 085
Senast: zarmino
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp