Back-on-Track

Sv: Back-on-Track

Japp, just nu går min häst lindad med BoT paddar under. Vi får väl se om det blir nå bättre... :bow:

Jag har använt ett BoT knäskydd till mig själv för jag har haft ont i knäet en längre tid och nu har det blivit bättre :bow: Har det just nu bara när jag rider och tränar för att stödja knäet.

Vi använder de grå paddarna runt om till vår häst, på natten. :rofl: Klart godkända!

Jag har använt deras lilla "fyrkant" att lägga på ryggen på min ex-pålle. Tyckte att ett helt täcke var lite dyrt så jag provade att köpa den lilla biten och satte den på insidan av innetäcket.

Tyckte att det hjälpte, pållen hade problem med ryggen och täcket gjorde honom mindre stel.

En bekant till mig har använt BoTs gördel + tshirt, även det mot ryggproblem, och säger att det hjälper, ger mer värme och mjukar upp.

ståer hos mamman till en av sveriges bästa dressyr juniorer, de säger att BoT är ovärdeligt ;) hon har också på senare dar blivit återförsäjlare av det. Jag har paddar som hjälpt min pålle mkt under konvalecensen :) (de använder bot täckena på sina pållar, tycker att de ser en utmärkt förändring, dock är de lite som typ.. kaffe, man måste låta hästen vila från det kanske några dar varannan vecka, annars ger det inte samma effekt... man kan ju inte direkt lägga på två täcken :smirk: )

lundsbo skrev:
Är poängen att dessa ger mer värme än vanliga paddar och täcken?
*Inte insatt*

Hej.
Mitt fullbold blev skadad det första taget vi hade henne. Så hon fick stora överben. Så då köpte vi BoT bulorna gick ner ganska mycket, sen dess har jag alltid det på nätterna. Hon svullnar inte längre:smirk: Så jag kan rekomendera detta!
Mvh Emelie

Liknande trådar

Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: aglaonema
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Stergo
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
841
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 022
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar