Back on track till ryggen!

nice and happy

Trådstartare
Någon som använt back on track ryggvärmare? Vad tyckte ni om det?
El någon som använt back on track sommar täcke el andra täcken?

Funderar på att köpa nå av det, vet inte vilket...
Han är känslig & blir kall på natten så han måste ha täcke under natt tid så funderade på att köpa sommat täcket, men billigare att köpa ryggvärmaren & sy fast den i ett vanligt sommar täcke.
Vad tycker ni som använt produkterna?

Sv: Back on track till ryggen!

låter helt sjukt varmt att ha en ryggvärmare på under sommartid! vissa hästar blir så varma att svetten dryper vintertid! (har för mig att centaurs ena reagerade så)
jag tycker iof att det låter varmt att behöva ha bot täcke på sommaren öht. skulle personligen inte ha ryggvärmaren på sommaren, men jag har aldrig sett sommartäcket så jag kan inte säga om det är bra eller inte.

jag har en BoT ryggvärmare till pollen fungerar utmärkt han har aldrig blivit svettig utav den men har iof. aldrig prövat den nu på sommaren.

inte någon i mitt stall heller, iof tror jag att centaur använde rätt mycket täcken vid tillfället, vi använder endast finntacks bävernylontäcke.

Jag har både ryggplattan samt nättäcket. Köpte ryggplattan förra våren då hon hade ont i ryggen, lät henne använda den nattetid och efter tre veckor var hon symptomfri vid återbesök av ET. Sydde fast den i ett bomullstäcke och använde den före och efter träning/tävling i förebyggande syfte efter det. Märkte stor skillnad på henne då hon var betydligt mer rörlig i ryggen redan vid uppvärmningen efter att hon "värmts upp" av ryggplattan. Plattan har dock en tendens att hasa bak och drar då med sig täcket så jag köpte ett nättäcke istället och är supernöjd. Eftersom det andas blir hon bara varm men inte svettig och jag har använt det nattetid nu när det är så här pass varmt och det fungerar bra. Ryggplattan används frekvent av andra i stallet och även de är nöjda med resultatet men tänker du använda den regelbundet skulle jag ändå rekomendera att köpa ett täcke, framförallt om du har hästen ute?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 044
Senast: __sofia__
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 809
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka