Back on Track för SI-leden, låsningar?

L

Lord Owen

Jag har en häst som lätt får låsningar och snedheter i SI-leden och har tänkt köpa ett Back on Track fleecetäcke åt honom som hjälp när det uppkommer men också som förebyggande.

Jag hade tidigare ett BoT täcke men det var så dålig passform på den gamla modellen så det användes inte så mycket. :crazy:

Finns det någon här som har en häst med problem med SI-leden eller musklerna i det området (korset, ryggen i allmänhet) och som använder BoT. Vad har ni fått för resultat och så? Berätta! :bow:

Sv: Back on Track för SI-leden, låsningar?

För att jag vill ha för bogen också, han får lätt låsningar och spändheter även där.

Ah, då är jag med. Annars slipper du ju passformsproblemet med ryggstycke tänkte jag.

Jo, jag vet. Men jag vill liksom ha för hela kroppen. :crazy: Så mkt det går i alla fall.

Men du har väl ryggstycket? Är det för ngt med SI-leden eller ngt annat?

Det köptes ju från början för K:s muskelskada. Sen har jag haft det för valackens rygg, som ju är känslig rent generellt (KS). Iom att han är så liten täcker det ju både rygg och kors. Han är MÄRKBART mjukare om han fått ha BoT. Så nu har fbldonnan (utan problem, kända iaf) fått ett med, men inte börjat använda det än.

Jag har en pålle med exakt samma problem, låsningar i ländryggen och ont i SI-lederna.
Jag köpte ett BoT sommartäcke som anlände med Posten så sent som igår, så jag kan inte säga så mkt om effekterna. Dock att passformen var bra, men storleken ngt liten. Detta visste jag dock och beställde ett stort täcke som passar väl (155 mot normala 145).
Har normal bog till min häst som har rätt så klen bog, blev bra. Annars ska man nog ta vid bog på täcket.

Lite tips på vägen bara.

Okej, jag har beställt ett fleece i strl 145. Hade det varit ett sommartäcke hade jag nog tagit 155 istället, men fleecen ska tydligen ha bättre passform och så ger ju fleece efter mer än materialet som sommartäcket är av. Tror 155 blir på tok för långt i ryggen tyvärr. :/

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: MiniLi
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 766
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka