Back on track för bred bog

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arctica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 832
A

Arctica

Hej!

Här kommer ännu en back on track tråd! :bump:

Har ett BoT nättäcke till min häst men han är bred över bogarna (danskt halvblod/nordsvensk) och får ganska mycket skav av det. Ska nu sälja och köpa nytt.

Någon som vet vilka BoT täcken som brukar ligga bra på breda bogar? Jag har läst att sommartäcket finns i olika storlekar beroende på bogstorlek men kan inte hitta något om det hos de olika återförsäljarna.

Sv: Back on track för bred bog

Jag har också ett nättäcke och det är på gränsen till för litet för min häst. Har även hört av andra att BOT-täckena är små och att man bör ta en storlek större än vanligt.

Sv: Back on track för bred bog

Tog du samma storlek på nättäcket som du brukar i vanliga fall? De är ganska små i storlekarna och jag kan rekommendera upp en storlek, fick själv göra det till min häst. Min är hbl av grövre modellen och hon är ganska bred just över bogarna men mitt BoT ligger som ett smäck när jag gick upp en storlek.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: aglaonema
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 278
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag har ett nättäcke från Back on track som jag tycker sitter lite för tajt i bogen och funderar på att sprätta upp den nedre sömmen...
Svar
6
· Visningar
630
Senast: ascha
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka