Babysim -badbyxor och övrig utrustning

susanne

Trådstartare
Jag vet att de säljer plopstop badbyxor som man kan använda vid babysim. Går det inte lika bra med med ytterbyxan till tygblöjorna som jag fick som gåva av kommunen?Jag har en tygblöja som består av en ytterdel som är plastad på insidan och sedan en tygtrasa att vika ihop så att raketerna hålls fast. Kan jag använda detta till lillan när vi ska bada i simhallen.

Hur har ni utrustat bebis vid besök i simhallen?

Vad kan vara bra att ha med i övrigt?

Sv: Babysim -badbyxor och övrig utrustning

Vi skulle ha simbyxor, jag köpte imsevimse, funkade bra.

Annars är det bra att tänka på extra dryck, till både dig och bebis.
Vi började vid sex månader, tyckte det var lagom.

I "mitt" badhus godkändes enbart riktiga blöjbadbyxor eller engångsbadblöja, på babysimmet ville dom att man enbart skulle använda blöjbadbyxa ( ex imsevimse m.f ).

Får jag haka på med lite frågor?

Vi ska börja babysim nu om några veckor och jag funderar på hur man rent praktiskt gör med bebisen i simhallen om man är där själv. :o Det är ju inte direkt så att jag kan sätta honom på golvet. Ta med filt och lägga honom på? Jag menar när man byter om osv.

Känner att jag kommer vara helt missanpassad och inte fatta nåt. Mycket enklare att lasta hästen i transporten och åka på träning. :angel:

När vi gick babysim ställde de ut Antiloop barnstolar i duschen så man kunde ha bebis där. INNAN om de är för små att sitta i stol tog många med babysittern eller sitt babyskydd in i duschen.

De brukar ha en infoträff innan första gången där jag gått babysim så man får lite mera kött på benen.

Där vi var fanns ställningar där man kunde lägga pyttebebisar om de inte kunde sitta.
Som en vagga i tyg ungefär. När jag bytte om låg hon på skötbord första gångerna, och jag bad någon kola henne när jag drog tröjan över huvudet.

Vi hade ingen "extra" utrustning för bebisarna, fick halla bebisen i famnen i duschen sa hartvätt och sant gick inte. I omklädningsrummet fick bebisarna ligga pa golvet (pa handduk eller filt) eller i babyskydd om man hade med sig det.

Mitt tips är att ha med flera handdukar sa man alltid har en torr att torka bebisen med. Det är även bra att ha med en extra badblöja, iaf vi hade en paus i mitten av simningen och da känns det bättre att ta pa en torr badblöja när man ska i vattnet igen (dom blir lätt kalla om blöjan är pa under pausen).

På vårt babysim finns det antilop-stolar och uppblåsbara skötdynor.
Om det inte finns nåt sånt på din simhall så kan du ju köpa en egen uppblåsbar skötdyna på ikea och ta med. De kostar ju inte mycket :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka