[B]Behöver snabbt svar ang. Timotejhö![/B]

B

Benzon_lover

Mitt hö är kass och jag söker efter nytt. Alldeles nyss snackade jag med en mjölkbonde som säljer hö med mycket timotej. Han har ingen analys på det men säger...givetvis...att det är ett toppenhö. Är det generellt sett bra hö för en ponny?
Tackar för ett illsnabbt svar! :bow:
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

Jag vet att jag klantade mig med rubriken men om det är någon som vet nåt om Timotejhö, så snälla!!!:bow: :bump:
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

timotejhö är väl bra...jag föredrar nog hö med mycket timotej än annat....
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

:bow: Tack, men vad är det som är bra med Timotej? Är det proteinrikt? Varför föredrar du...eller nån annan Timotejhö?...Vill veta mer! :bump:
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

Timotej är ju den vanligaste grässorten som man har i hö.....proteinet styrs av mycket andra faktorer....
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

Protein halten i hö beror mest av skördetidpunkt och gödsling men timotej tillhör de vallväxter som har den bästa sammansättningen av de för hästen viktigaste proteinerna .
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

HelenaHandberg skrev:
Protein halten i hö beror mest av skördetidpunkt och gödsling men timotej tillhör de vallväxter som har den bästa sammansättningen av de för hästen viktigaste proteinerna .
:bow: Tack! Precis vad jag hoppades att få höra! Nu vågar jag beställa hö´t, trots avsaknad på analys. Analyserna som man får nu är ju ändå inaktuella då de avser värderna för ett halvår tillbaka.
 
Sv: Behöver snabbt svar ang. Timotejhö!

nopp, förutsatt att höet inte möglat så gäller nog analysen... Vitamininnehållet ändrar vid lagring men det är ju inte vitaminerna man i vanliga fall analyserar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp