Axevallas blomsterflickor

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ally McPiece
  • Startdatum Startdatum
A

Ally McPiece

På Axevalla har man under Stochampionatshelgen som pausunderhållning mellan loppen att vackra kvinnor skjutsas runt på ett lastbilsflak på banan och delar ut rosor. Ni som inte har sett spektaklet på plats förstår snabbt att publiken - som består av många alkoholförfriskade män - vrålar som gorillor och hänger över staketet.

Om ni vill ge uttryck för att det här inte är en bra reklam för svensk travsport har ni möjlighet att vara med i en omröstning om ni har Facebook-konto. Det är Axevalla som ordnar omröstningen och ni når den här; https://www.facebook.com/home.php?sk=question&id=242729319079153&post_id=243165019035583&qa_ref=nqc

Sv: Axevallas blomsterflickor

På Axevalla har man under Stochampionatshelgen som pausunderhållning mellan loppen att vackra kvinnor skjutsas runt på ett lastbilsflak på banan och delar ut rosor. Ni som inte har sett spektaklet på plats förstår snabbt att publiken - som består av många alkoholförfriskade män - vrålar som gorillor och hänger över staketet.

Om ni vill ge uttryck för att det här inte är en bra reklam för svensk travsport har ni möjlighet att vara med i en omröstning om ni har Facebook-konto. Det är Axevalla som ordnar omröstningen och ni når den här; https://www.facebook.com/home.php?sk=question&id=242729319079153&post_id=243165019035583&qa_ref=nqc
Men vad är det för dumheter!!Vilket snille ligger bakom ett sådant förslag?
Går det att protestera direkt till banan.
gulan

:bump:

Klart det går! Det gör jag hela tiden. Jag tror de gillar mig väldigt mycket på sekretariatet vid det här laget. :o

Har du Facebook så kan du gå in på deras fb-sida. I annat fall kan du ju alltid skicka ett mail.

www.axevalla.se

Obs! Jag gillar Axevalla för övrigt. Obs! :banana:

Det är ju en helt riktigt satsning. Om man vill fortsätta ha travet som en riktigt gubbsport som är kvar i ett annat millenium. Synd bara att gubbarna börjar dö ut och det glesnar i leden.

"Kan du förstå kritiken?

– Tidigare var det tjejer i bikini när vi hade en sponsor som ville visa upp sina baddräkter. Men nu är det inget sånt. Det är snygga tjejer i fina klänningar. Det är inget sex i detta. Jag förstår inte."

Det verkar som Ax önskar bjuda publiken på en liveshow. Är det ett sätt att lösa publikkrisen?

Om det hade dragit dit massor med folk så varför inte?
Så fan heller. Jag har bott i Italien och är hyperkänslig för just lättkläddhet i samband med folksport eller familjeprogram.
Jag tycker det är skönt att även verkstäder har blivit bra mycket bättre på att inte ha nuppakalendrar uppsuttna på väggarna.
Inom svensk travsport så börjar dessutom rätt många unga tjejer att vilja vara med i leken.
Nej låt oss slippa se nakenhet, lättklädda tjejer/killar att det anspelas på sex. De som vill ha sånt får sitta hemma med gylfen öppen framför datorn.....
gulan

De är inte lättklädda och det är inget porrigt alls, men det har ingen betydelse för mig i vart fall. Deras enda uppgift är att vara söta och fina att titta på och det visar hur män som styr Axevallas program tycker att det är lämpligt att ha tjejer till en sån roll. Med den attityden till tjejer blir det svårt för tjejer att komma till tals och bli respekterade för vad de kan inom sporten. Fattar man inte det så får man gå en kurs.

Hade inte tvekat en sekund att åka till Axevalla om dom hade en vagn full med snygga gladiatorer á la Russel Crowe som kastar rosor på mig...:devil:

AM

De är inte lättklädda och det är inget porrigt alls, men det har ingen betydelse för mig i vart fall. Deras enda uppgift är att vara söta och fina att titta på och det visar hur män som styr Axevallas program tycker att det är lämpligt att ha tjejer till en sån roll. Med den attityden till tjejer blir det svårt för tjejer att komma till tals och bli respekterade för vad de kan inom sporten. Fattar man inte det så får man gå en kurs.
Det spelar ingen roll. Det är same, same -oavsett om det är porrigt eller hel ylle.
Ha en vagn med folkdräktsklädda människor som delar ut blommor. Hade varit jättetrevligt.
Så vi är helt överrens i frågan. Tar det bort tjejerna?
gulan

Det spelar ingen roll. Det är same, same -oavsett om det är porrigt eller hel ylle.
Ha en vagn med folkdräktsklädda människor som delar ut blommor. Hade varit jättetrevligt.
Så vi är helt överrens i frågan. Tar det bort tjejerna?
gulan

Ja, damerna försvinner enligt besked på Axevallas sida på Facebook och Benny Ternemars besked till Aftonbladet.

Man får hoppas att Aftonbladet vridit lite på vad Ternemar sagt, annars är det nog dags för en kurs för honom. :D

Jag hade protesterat mot det också....
gulan

Samma här. Det är inte trevligt åt något håll. Men det blir tydligt hur fånigt det är om man ändrar förutsättningarna och sätter in blomsterpojkar istället. då plötsligt känner folk att, "Nej, gud så löjligt!" Ja - det är precis lika löjligt med damer.

En kommentar på Aftonbladet var intressant också. Den var ungefär att damer passar ju målgruppen på trav bättre. Jaha ja, ska banorna arbeta för att behålla endast män som målgrupp? Jag trodde att vi försökte rekrytera ny publik och nya hästägare till travet. :angel:

Samma här. Det är inte trevligt åt något håll. Men det blir tydligt hur fånigt det är om man ändrar förutsättningarna och sätter in blomsterpojkar istället. då plötsligt känner folk att, "Nej, gud så löjligt!" Ja - det är precis lika löjligt med damer.

En kommentar på Aftonbladet var intressant också. Den var ungefär att damer passar ju målgruppen på trav bättre. Jaha ja, ska banorna arbeta för att behålla endast män som målgrupp? Jag trodde att vi försökte rekrytera ny publik och nya hästägare till travet. :angel:
Ja precis. vi pratar om travet som bred folksport, då ska det inte krypa in smuts i hörnen.
gulan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka