Sv: Avmaskning!?
Jag har kört med sån pasta (flytande gegga) men jag måste säga att piller faktiskt är lättare. Trots att det kan vara svårt att tro. Pastan är ok att spruta in, man får sätta sprutan ganska långt in och vara snabb, men det blir SÅ kletigt när det väl kommer ut - vilket det gör på vissa envisa damer.
Pillrena har jag försökt mosa men det är ju LÖGN att ens försöka. De hittar smulorna, hur små de än är, och lämnar dem. Det kan gå om man gör pulver av det och geggar in i rikligt med skagenröra
men det är inte alltid de äter upp ändå. Dessutom svårt att se till att alla får sitt. Så nu kör jag på det gamla hederliga viset. Kast med litet piller och sen brottning tills den glider ner.
Närå...
Jag ger mina missar p-piller så jag ju lite träning nu, men det var egentligen aldrig några problem, när jag väl gjorde det gick det jättebra. Jag öppnar munnen på dem, släpper ner pillret och sen håller jag ihop munnen ett tag på dem medan jag klappar och kliar i nacken och under hakan. På vissa får man trycka ner pillret en bit med fingret, men det är inga problem.
Oftast sväljer dom direkt. Mina fina flickor.
Sen klappar och kliar jag på mina efteråt, och de är dessutom vana vid "hårda tag" (vid kel) så de blir inte rädda när jag håller fast dem vid sväljmomentet. Vi kelas ju bara.
Går på några sekunder och när jag släpper dem följer de fortfarande med mig runt i huset. Inga onda tankar om matte alls.