Avmaska hund

Iddefixen

Trådstartare
Hur vet man vilket avmaskningsmedel man ska välja till hunden?

Tror att vi tog Banminth sist, det är nog 1,5-2 år sedan. Men den här gången vet jag inte vad jag ska ta.

Tips?
 
Sv: Avmaska hund

Antar att du har en vuxen hund och då behöver du inte avmaska om hunden inte visar symptom på maskinfektion. Har den tecken på det kan du lämna in avföringsprov till vet. så du vet vilket mask det handlar om och sedan välja ett preparat som tar just den masken.
 
Sv: Avmaska hund

min blev skitdålig av axilur, det är tydligen rätt vanligt att hundar inte tål det fick jag höra EFTERÅT! :mad:
 
Sv: Avmaska hund

Speciellt nakenhundar (om det är en sån du gav Axilur) kan vara känsliga för vissa ämnen i många avmaskningsmedel. Det som brukar fungera bäst på dem är Banminth...
Tycker de på apoteket ska informera en om det när man köper ut avmaskningsmedel till sin hund.
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 844
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp