G
gosebus
Jag blev avkastad i tisdags på min ridlektion. Jag undrar om det finns en möjlighet till att jag gjorde något grovt fel och vad i så fall? så att jag inte gör om det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gosebus skrev:Jag blev avkastad i tisdags på min ridlektion. Jag undrar om det finns en möjlighet till att jag gjorde något grovt fel och vad i så fall? så att jag inte gör om det!
Poetry_princess skrev:Du blev alltså avkastad? För min uppfattning är att i 99,9 % av fallen är det ryttaren som ramlar av. En häst som medvetet kastar av är antingen ouppfostrad/farlig/har ingen respekt för ryttaren. Och såna hästar tar de väl ändå inte in på en ridskola?
Hursomhelst. Vad hände, då?
Sweet skrev:En häst som medvetet kastar av en människa har i 99% av fallen ont någonstans. (Om det inte är en unghäst som inte är van vid ryttare).
Robin1 skrev:Jag har mest bara ridit privathäst men i våras var jag med några gånger och red i en ridskolegrupp. Alla hästar verkade jättesnälla men några av dem hoppade till ibland gjorde glädjeskutt eller drog ner huvudet och sparkade bakut i isamband med i gång sättning i galopp. Saker som även privathästar kan göra. Sitter man då i obalans är det lätt att flyga av utan att hästen för den skull "kastat" av ryttaren. Kanske var det något sådant som hände.
gosebus skrev:Jag rider på Annas ridcenter... Ligger typ långt ute i skogen, ganska nära Mölnlycke... men det ligger lika nära Kållered, om man kommer från andra hållet...