Avelsfråga.

Lintrollet

Trådstartare
Hej alla kloka. Jag har ett sto E: Carland UE: Aerline H. Som ska betäckas om 2 -3 år. Men jag rotar redan nu bland hingstarna och funderar.
Lista: Last Liberty, Saint Amour, Dirco Hästak, Ja, mina funderingar är många. Stoet är idag bara 1 år. En stor, långbent unghäst. Blir skimmel. Betäcker man 2 skimlar, eller avråder man från det?
Har någon här idéer som kan hjäpa mig?

Sv: Avelsfråga.

Jag ska tillägga att jag vill ha en hopphingst, med funktion, ridbarhet och rörlighet. Stoet är lik sin mamma: Vienna, 47 p på 3-års test. Inget diplom pga 6:a på benen. I övrigt ett lovande hoppsto.
Hon fick 9 -9 på hoppningen.

Senast ändrad:

Eftersom det händer så enormt mycket på hingstfronten varje år, tycker jag att det är svårt att ge några råd vilka hingstar som kan vara tillgängliga då och passa ditt sto om 2-3 år.

Javisst är det svårt att sia om 2 år. Men jag ville diskutera typ och förärvning i allmänhet. Det är klart att det finns nya hingstar om några år. Men jag vill inte ha en "ny stjärna" till ett maidensto. Utan gärna någon som redan nu har visat sin förärvning.

Liknande trådar

Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
G
Avel Väljer, väljer om, väljer bort och väljer igen. SUCK. Har valt till ena stoet men har ett kvar. Halvblodsto (gamla stammen) e. Kaliber...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Ginga
·
Islandshäst Hallå! Jag har små funderingar på att låna ut mitt sto till avel under nukommande säsong. Detta helt enkelt p.g.a. ekonomiska skäl då...
Svar
3
· Visningar
1 574
Senast: IslandsMalin
·
S
Avel Hej alla avelskunniga! Jag har några frågor och funderingar som jag gärna vill ha synpunkter på. 1. Vid vilken ålder anser ni att...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka