flugskit

Trådstartare
Hade tänkt byta avatar nu. Fixar bilden i 80x80px och försöker ladda upp. Min bild är 28 kb och det står att bilden får vara 19 kb som minst!?

Varför funkar det inte?

Sv: Avatar

Är det inte 19 kb som mest? Verkar konstigt att det skulle finnas en lägstagräns...

Edit: Jo, såhär är det: Antingen kan du ha din bil 80*80, eller annars högst 19 kb.
Välj det som gör att det blir bäst kvalitet på din bild.

"Den maximala storleken på din bild är 80 gånger 80 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst)."

Det låter som man minst får ha en bild som är 19.5 kb. Fast det är sant det du säger; det hade ju varit lite knas om det fanns en lägstagräns.

Vad dåligt att bilderna får vara så små. Jag får inte ner bilderna till rätt storlek utan att dom blir typ ½ x ½ cm :(

har du photoshop?
då kan du välja spara för webben och få ner bilden så den blir liten i kb storlek

Bäst kvalite får du om du har lågupplösta bilder med ganska stor utskriftsstorlek i förhållande till antalet pixlar

nu har det ju iofs redan lösts sig för dig, men när jag laddade upp ny avatar i förra veckan behövde jag inte förminska själv, det gjordes automatiskt...?! :)

händer för mig med :crazy: om jag nu vill ha min bild och förminskar till 80*80 så är det en för stor bild ändå .. när jag minskar tills den tillåts är den typ mindre än en halv cm stor :crazy:

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Shaggy
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
579
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 601
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar