Avanmälan - snöoväder

vippan

Trådstartare
Jag är anmäld till en tävling på söndag. Nu ska det ju komma hur mycket snö som helst i Stockholmstrakten och då undrar jag: Kan man få startavgifter åter om man beslutar sig för att inte åka då det är "snökaos". Finns det regler kring detta eller är det upp till arrangören att avgöra?

Sv: Avanmälan - snöoväder

Det är nog upp till arrangören att avgöra, det är ju inget dom kan göra något åt och då ska dom ju heller inte straffas.
Det kommer nog vara fler än du som hoppar av men det kostar ju lika mycket att arrangera tävlingen ändå.

Du har inte större rätt att få pengarna tillbaka för att det är snöoväder än om det hade varit något annat - om inte arrangören beslutar sig för att ställa in tävling förstås.

Jag skulle tävlat förra helgen men fick stryka mig pga snöstorm, jag fick en faktura på dubbla avgiften o då blev jag arg, men fick kvickt tag i ansvarig som fick ändra sig så att jag betalar startavgiften bara..

Det är nog upp till arrangören att avgöra, det är ju inget dom kan göra något åt och då ska dom ju heller inte straffas.
Det kommer nog vara fler än du som hoppar av men det kostar ju lika mycket att arrangera tävlingen ändå.

Jag misstänkte att det var så... och det är egentligen självklart kan man ju tycka, men jag ville kolla lite iaf :laugh:

Du har inte större rätt att få pengarna tillbaka för att det är snöoväder än om det hade varit något annat - om inte arrangören beslutar sig för att ställa in tävling förstås.

Jag skulle tävlat förra helgen men fick stryka mig pga snöstorm, jag fick en faktura på dubbla avgiften o då blev jag arg, men fick kvickt tag i ansvarig som fick ändra sig så att jag betalar startavgiften bara..

Jag ska kolla om tävlingen blir av iaf och hålla tummarna att det inte kommer någon snö (dröm och glöm :grin:)

Blir det snöstorm stannar vi hemma. Det är ju inte riktigt värt att ge sig ut på vägarna för 320 kr... Däremot måste jag kolla upp hur sent man kan avanmäla sig för att slippa straffavgift - det skulle kännas bra surt att åka på en sådan!

Om det inte står nåt specifikt så bör du inte åka på straffavgift så länge du avanmäler/stryker dig.. Det du kan ryka på om du inte har betalt i förväg är att få betala fakturerings-/administrativ avgift när de skickar faktura.
Det är om man bara uteblir utan att säga ifrån som man brukar ryka på minst 2xstartavgiften + administrativ avgift..

Ok, men då ska det vara lugnt. Allt är betalat och klart! (och jag hoppas, hoppas, hoppas att den utlovade snön tar en annan väg!)

Jag ska iväg imorgon och jag vill inte ha någon snö!:devil:
Känns så surt att betala och inte komma iväg för att det snöar:grin:

Hm, SMHI har utfärdat en klass 2 varning så jag tänker stanna hemma. Men visst känns det ruttet att man betalat!

Ja skulle absolut inte ge mig iväg i detta väder, stanna hemma du.
även om det slutar att snöa så ska de ju hinna få undan all snö överallt och så länge det blåser kommer det driva igen överallt.

Jag stannar hemma, även om det känns trist. Jag var så laddad! Men det är bara till att ladda om och hoppas att vägarna blir farbara till nästa tävling om två veckor :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: escodobe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar