Att verka själv

G

Graendal

En av våra inackorderingars ägare har hjälpt mig med min hästs hovar under en tid nu, paralellt med hovslagare. Hon är inte utbildad hovslagare, men har verkat hästar sen hon var fjorton (är amerikanska, lite annan hovkultur där). Hon ha hjälpt min hästs hovar mycket och hennes egen häst som hon verkar har fina fötter.

Nu vill hon lära mig att verka, så jag skulle kunna sköta hästarnas hovar själv. :eek: :p Vad tycker ni? Egentligen ser jag inget fel med det själv, känns lite fel bara vilket nog egentligen är dumt, men jag skulle gärna vilja höra lite andra erfarenheter och åsikter!

Sv: Att verka själv

Det kan ju vara så att din "verk-hjälp" är mycket duktig. Det som är intressant i det hela är: Vad tycker din hovslagare? Tycker han/hon att hovarna är bra?

Ja, jag tycker hon är duktig och hon har bra omdöme. Vill inte ta hand om en annan hästs i stallets hovar eftersom han har problem med dem, osv. Jag litar på henne och ja, hovis håller med om att hon hjälpt till väldigt mkt.

Jag kan ju bara egentligen svara för mig själv :) Jag skulle faktiskt också vilja lära mig verka själv. Skulle inte ha några samvetskval för det men jag skulle definitivt ändå vilja stå under "övervakning" då och då av en duktig hovis. Men sen vet jag förstås inte om jag skulle vilja lära mig av en som inte är utbildad?

Fast å andra sidan vet jag en riktigt duktig hovis som inte gått någon utbildning utan "bara" lärt sig av sin far. Hmmm...svår fråga!

Dessutom skulle jag omedelbart tillkalla expert om det uppstod någon konstig förändring i hovarna etc.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 752
Senast: Ceta
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 892
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 689
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur