TantAgda
Trådstartare
Har gröna fingrar så tillvida att jag kan få mina växter att växa -och det alldeles för mycket oftast. Krukorna och växterna blir bara större och större!
Mitt problem är att jag har ingen aning om hur jag gör för att ta skott från mina alldeles för stora växter så de kan blir fler.
Första växten (har ingen aning om vad den heter -upplys mej gärna)
Närbild på områden där jag tror mej veta att jag ska klippa/snitta men jag vet inte exakt var. Kom med extremt bra beskrivningar eller rita dit pilar -jag är väldigt trög när det gäller sånna här saker
"Uppe i växten":
Närmare jorden, där den grenar sig:
Nästa växt ska visst va en porslinsblomma -en växt som är extremt emotionellt viktig för mej (gått i släkten sen min farmor som jag aldrig träffat, via faster som gick bort för några veckor sedan).
Vill ha fler av denna porslinsblomma! Hur gör jag här?
Närbild på ranka som gett sig iväg:
Hur gör jag med skotten från dessa växter? Ska de stå i vatten och få rötter eller ska de ner i jord direkt?
Kom med alla tips ni kan komma på! TACK!!
Mitt problem är att jag har ingen aning om hur jag gör för att ta skott från mina alldeles för stora växter så de kan blir fler.
Första växten (har ingen aning om vad den heter -upplys mej gärna)
Närbild på områden där jag tror mej veta att jag ska klippa/snitta men jag vet inte exakt var. Kom med extremt bra beskrivningar eller rita dit pilar -jag är väldigt trög när det gäller sånna här saker
"Uppe i växten":
Närmare jorden, där den grenar sig:
Nästa växt ska visst va en porslinsblomma -en växt som är extremt emotionellt viktig för mej (gått i släkten sen min farmor som jag aldrig träffat, via faster som gick bort för några veckor sedan).
Vill ha fler av denna porslinsblomma! Hur gör jag här?
Närbild på ranka som gett sig iväg:
Hur gör jag med skotten från dessa växter? Ska de stå i vatten och få rötter eller ska de ner i jord direkt?
Kom med alla tips ni kan komma på! TACK!!