Att ta det lugnt i en stressad tid

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagarna springer iväg och jag hänger knappt med. Snart är det ju jul! Jag tyckte jag var ute i god tid och hade så mycket tid i år men ändå har jag inte hunnit köpa alla julklappar till min man. Tycker alltid det är lite svårt att veta vad jag ska köpa till honom, hur mycket pengar jag ska lägga ungefär? Han är värd allt i hela världen och jag vill ge honom saker han verkligen vill ha, men det är oftast de där dyra grejerna som han inte kan med att köpa själv.

Var hos doktorn idag för möte med honom och min chef plus HR ansvarig. Vi gjorde upp en plan över hur jag ska börja komma tillbaka till jobbet. Doktorn var väldigt bestämd med att jag inte var redo riktigt än och HR och chefen höll snabbt med. Istället är jag nu sjukskriven hela januari för att sen börja på 25% i februari. Vi kom fram till att svårigheten för mig kommer främst vara att kunna ta det lugnt på jobbet. Att inte ryckas med eller ta på mig saker som jag tycker är roliga. Känns riktigt skönt att ha en så lugn start och även att det kändes att alla var rörande överens om det. Efter mötet hade jag mysig fika med chefen och det kändes så lättsamt och roligt att jag längtar tillbaka.

Usch va trött jag känner mig i huvudet nu, efter fikan var hela familjen och badade och sen har vi slagit in alla julklapparna. Vad våra barn är bortskämda! Har köpt alldeles för många julklappar! Hur ska de ens kunna hinna njuta av dem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 168
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 714
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar