Att lösa hästlicens för importerad häst

Jeenny914

Trådstartare
Hur länge brukar det ta? Då syftar jag på det nya systemet där man skriver in uppgifterna i TDB och bifogar kopia av passet. Jag tänker bifoga inscannade bilder av passet och skickar dem därmed med själva ansökningen. En stallkompis sa att hon skickat in sin ansökan för flera månader sedan och inte fått svar eftersom förbundet tappat bort papprerna :confused: Hon skickade in fysiska kopior av passet. En annan sa att det gick på några dagar. Är det nån idé att skicka in nu om jag behöver licensen den 17 april?

Sv: Att lösa hästlicens för importerad häst

Jag skickade in med passidorna bifogade på lördagen och det var godkänt på måndagen så för mig gick det snabbt. Så jag ser absolut att det är idé att skicka in om du behöver till den 17:e.

Senast ändrad:

Det allra snabbaste är ju att du själv scannar in passkopiorna direkt till TDB och ser till att ha pengar på kontot.

Ja, det är väl det jag gör tror jag. Men jag tänkte att ärendet kanske ska handläggas på förbundet och att det därför kan bli väntetid för att de har mycket att göra? Ska inte passet inspekteras är det ju ingen poäng med att visa det, liksom :) Men Olympus svar var ju lovande!

Då ska bara kopiorna kollas och sedan är licensen ett knapptryck bort!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 852
Senast: Korven
·
L
Övr. Grenar Sitter och väntar och väntar och väntar... Är det fler än jag som väntar på besked om ansökan för HK-diskpenser att använda i "friska"...
Svar
8
· Visningar
1 906
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka