att köra med sulky?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rompan
  • Startdatum Startdatum
R

Rompan

Är det något särskilt man ska tänka på när man sätter hästen framför en sulky - i jämförelse med tex. rockard? :confused:

Sv: att köra med sulky?

ja! du kommer närmare hästen:banana: och håll ordning på tömmarna! (sitt på dom):bump:

Du måste se till att ha en tillräckligt stor sulky för hästen, eller lagom. En del tycker inte det är allt för kul att slå fötterna i fotsteg, sulkyhjul och annat medan dom springer. Sen förstås rätt längd på tömmarna, på stallgången ser tömmarna oftast för korta ut, men det får man ju prova ut ordentligt.

Ok! :) Tack för svar!
Att man ska sitta på tömmarna lärde jag mig av en gammal körtjej en gång för länge sen. :)

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter