att kastera

Loppz

Trådstartare
hej hopp!
Har en liten maine coon/norsk skogskatt/perser korsnings hane som blivit 7 mån.

När jag fick honom var han typ undernärd, kunde känna alla ben i kroppen på honom. Men enligt vet. intyg var han u.a. på vikt.:confused:

Denna kräsna herre väger nu 2,7 kg, dock känner man fortfarande liiite av kotorna på ryggen, men han har rätt mycket muskler ändå.

Jag undrar om jag ska vänta lite tills innan jag kasterar, han har fått kolor men markerar inget, han är innekatt. Tänkte mest om det var säkrare ur djurskyddssynpunkt att vänta tills han väger mer?
Eller att vet. vägrar kastera pga vikten.

(Förtillfället får han fri tillgång på kitkat och fri tillgång på mjua burkmat)

Mvh Loppz

Sv: att kastera

Ring och rådgör med veterinären. Är han i bra form och väger 2,7 kg (vilket iofs är lite litet) borde det gå bra att kastrera.

Sv: att kastera

Han är väldigt liten för son ålder, så fin form är kanske inte rätt ord. Jag tycker fortfarande han är mager, men jämfört hur mager han var när jag fick honom så har han gått upp.
Ska ringa vet. senare idag och se vad jag får för svar.

Tack för ditt svar:)

Liknande trådar

Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
L
Övr. Katt Hej! Jag behöver beställa mer torrfoder till mina katter, har haft Olivers lamb & duck till dom förut, men hittar den inte på olivers...
Svar
5
· Visningar
1 436
Senast: fluffig
·
Övr. Katt typ norska skogskatter, perser, maine coon och liknande. Jag har 2 katter av märket blandras eller förlåt långhårig Europée;)...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur