Att göra?

Ava22

Trådstartare
När jag longerade igår började hästen min halta. Det syntes bara i trav men både på böjt och rakt spår och i båda varven. Tyckte han var lite varm på höger fram vid senan. Så jag smörjde med blue lotion.
Idag när jag kom ut var han inte varm utan fin i benen. En i stallet sa att ha kan ha sträckt sig i bogen. De leker väldigt mycket i hagen , och den är ganska kuperad, upp o ner, stenar mm. När jag longerade idag var han lika halt som igår. Han har ingen feber och ser pigg ut. Dock har han en liten sårskada på höger boge.

Hur länge ska jag vänta innan jag ringer veterinären? Vad kan jag göra nu? :confused:

Sv: Att göra?

Om såret är fint och hästen inte jätttehalt kan man väl hålla sig lugn i ett par dagar... Blir det inte bättre så är det bara dags att ringa ut en veterinär...

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 941
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka