Att bli gammal

Polisen ringde nyss. De ville ha kontakt med någon hade en relation med min pappa. Han har tydligen blivit helt virrig och landat på polisens bord. Det är typ 35 år sedan jag hade kontakt med honom senast, så jag kunde inte bistå polisen på något sätt. Jag tvivlar på att mina syskon kan det heller.

I vintras fick jag ju också ett brev med en förfrågan om jag ansåg att pappa skulle ha en god man. Ingen aning var mitt svar.

Tänk att bli gammal utan att någon bryr sig. Vilket öde. Tragiskt. Men han förverkade sina möjligheter att ha kontakt med mig.

Och jag tänker på hur det kan komma att bli för mig. Jag har ju inga barn. Och knappt några vänner heller. Kan bli en väldigt jobbig ålderdom. Vill inte bli gammal.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: karl_h
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 785
Senast: bettysmatte
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 991
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg