Russin8

Trådstartare
Min häst har blivit behandlad med Atropin för en ögonskada. Är det någon som vet hur länge effekten av det sitter kvar? För eftersom det är pupill vidgande måste man skydda ögat mot ljus. Letade på nätet men kunde inte hitta det. Tror inte min vet bli så glad om jag ringer honom klockan tolv på en fredags natt:p
Vill veta hur länge jag ska hålla ögat täckt. Han är inte så glad i att gå med sin huva längre ;)

Ska tillbaka till kliniken på torsdag så då får jag ju svaret där men är lite nyfiken eftersom jag inte kan hitta det någon stans.

MVH
Russin8

Sv: Atropin?

Kolla hur ögat ser ut jämfört med det andra. Jag hade huva på ca 3-4 dagar efter att jag såg att pupillen såg likadan ut som det på andra ögat.
Det var mitt på sommaren och solen var stark.

Sv: Atropin?

Kolla hur ögat ser ut jämfört med det andra. Jag hade huva på ca 3-4 dagar efter att jag såg att pupillen såg likadan ut som det på andra ögat.
Det var mitt på sommaren och solen var stark.

Problemet är att han inte tillåter att man tittar i ögat:crazy: Men det är över en vecka sedan han fick sista gången.
Fick ha honom på klinik i två veckor för att det inte går att medicinera honom för hand. Han stod med slang i ögat och en pump på halsen, för dom kunde inte heller medicinera honom:meh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Takire
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Jag inleder inlägget med att framhålla att tid på klinik är bokad. För 1,5 vecka sedan hittade jag min ena häst med ett grumligt...
Svar
4
· Visningar
2 604
Senast: Bismarck
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 890
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?