M
millansnillan
Köpte pellets till marsvinet eftersom han började på att bli överviktig (eller ja, man har aldrig riktigt sett skillnad på när han står upp och när han ligger ner). Innan fick han kalasmat men nu när han äter gräs hela dagarna är han... fotbollslik...
Sen när jag nöjd över att ha köpt pellets åt han (han har fått gå utan torrfoder i 2 dagar. Alla tycker att det är så synd om han. Vafan, det fläsket han har räcker ett par veckor) så häller jag i lite i matskålen.
Marvinet dyker ner bland maten. Efter ett tags letande efter det goda upptäcker han att det är bara det där pelletset. Då sätter han sig ner (ja han sitter) och skriker! JAg blir förbannad över att jag ger han nyttig vacker mat så är han så bortklemad.
Marsvinet: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
JAg: Men vafan bortskämda marsvinshelvete!
Marsvinet: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
Jag: ÄT!
Marsvinet:IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
Jag: Så illa är det inte!
Marsvinet: *ger en blick som säger: ät det själv om det nu är så gott*
Så jag tar lite pellets i handen och häller i munnen. Tuggar...
Jag: Hmm... Torrt... *tar upp förpackningen och läser på innheåll* 8 % aska.. Vad ska de med det till... Benmjöl? Gott... Smakar ingenting...
Marsvinet: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!
Jag: Men vafan klagar du för! Det smakar ingenting och du ska banta!
Sen när jag går förbi han så sitter han där nöjd och äter pelletsen. Ajöss med kalasmat och in med äcklig nyttig pellets..
Sen när jag nöjd över att ha köpt pellets åt han (han har fått gå utan torrfoder i 2 dagar. Alla tycker att det är så synd om han. Vafan, det fläsket han har räcker ett par veckor) så häller jag i lite i matskålen.
Marvinet dyker ner bland maten. Efter ett tags letande efter det goda upptäcker han att det är bara det där pelletset. Då sätter han sig ner (ja han sitter) och skriker! JAg blir förbannad över att jag ger han nyttig vacker mat så är han så bortklemad.
Marsvinet: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
JAg: Men vafan bortskämda marsvinshelvete!
Marsvinet: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
Jag: ÄT!
Marsvinet:IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
Jag: Så illa är det inte!
Marsvinet: *ger en blick som säger: ät det själv om det nu är så gott*
Så jag tar lite pellets i handen och häller i munnen. Tuggar...
Jag: Hmm... Torrt... *tar upp förpackningen och läser på innheåll* 8 % aska.. Vad ska de med det till... Benmjöl? Gott... Smakar ingenting...
Marsvinet: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!
Jag: Men vafan klagar du för! Det smakar ingenting och du ska banta!
Sen när jag går förbi han så sitter han där nöjd och äter pelletsen. Ajöss med kalasmat och in med äcklig nyttig pellets..