Återstår bara galla.

C

crocket

När det var is ute här hemma så satte jag på min häst broddar och gummiboots för att han inte skulle få balltramp av brodden. och dum som jag är så tänker jag ju inte längre än till nästippen, så dom där bootsen snurrade ju som en jagvetintevad, när jag var ute och red, så när jag kommer in till stallet igen så har han fått brännsår av bootsen, detta va på en söndag

När jag kommer till stallet på måndagen så är han ben mkt svullet, även lite på andra benet, men inte farligt, o han är varm där gallorna "brukar" sitta, alltså ovanför kotan, och på såren. Så vi tvättar och avvaktar.

tisdag kommer jag ut, svullnaden har gått ner lite, jag tvättar och masserar, efter massagen går svullnaden ner gasnka mycket, och där fick han än glad matte..;).

sedan onsdag är det inte mycket kvar av svullnaden, lite på kotan+galla.masserar även denna dag.

sedan går dagarna och han har nu haft bara lite galla kvar, idag har det gått 2 veckor sen hela denna resa började.
Som sagt är det inte mycket galla kvar, men han är lite varm där gallan är. Svullnaden går ner efter ridning.

Jag känner att jag gärna vill ringa vet och höra med dom iaf, och kolla om det finns nåt jag ska göra åt saken eller om dom vill komma ut. men mamma känner att det går åt rätt håll säger hon. O ja, de går ju åt rätt håll absolut, sen är det ju så svårt att säga om gallorna går ner eftersom att det år så lite som återstår, så de ända jag skulle reagera på är ju om gallan är BORTA.

Men vad tror ni, finns det nåt som ni tänker DET är det. Jag började direkt tänka lymfangit när jag såg svullnaden, men eftresom att det har gått ner så mycket o ganska snabbt så jao, sen ska ju tillggas att såren inte är helt läkta heller, det är lite hudsprickor kvar, och så.

Sv: Återstår bara galla.

21 som har tittat men ingen har nåt o säga ?? kom igen nu

Det enda råd som jag kan ge dig är att ringa vetrinär, man kan ju alltid fråga!! Så slipper du gå och vara orolig!!

Lycka till!

jaa, absolut, tror att jag ringer vet imorrn, o kollar med dom iaf..

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·
Hästvård Min häst fick sparkskador på bägge bakknäna för 3 år sen, efter det fick han vandrande hälta, som visade sig bero på inflammation i...
Svar
16
· Visningar
1 918
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: fridaxi
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama