ärva dotterns ponny

J

jumanji

Undrar om det är någon mer än jag som tagit över sitt barns ponny, dottern har precis gått över till stor häst. Ponnyn skadade sig i början på året och har istortsett tagit det lugnt sedan dess. Jag började bli hästsugen igen och försökte med påtryckningar på mannen (det är han som håller i plånboken) men jag fick kalla handen:( Du kan gott rida dotterns ponny....:o.
Sagt och gjort, jag började skritta igång honom och rider honom nu ca 5 dagar i veckan, han är helt underbar välutbildad och lydig:love:. Av skadan från februari märks ingenting och att han fyller 20 nästa år är det ingen som kan tro, gillar tyvärr att bocka men jag har lyckats få honom på andra tankar när jag känt att det är på gång:angel: Dessutom känns det så mycket bättre att han hålls igång istället för att bara bli stående som sällskapsponny för resten av sitt liv.
Och visst är det något speciellt med att rida ponny:love::love:

Lycklig Jumanji

Sv: ärva dotterns ponny

för 7 år sen köpte jag en d-ponny till min då 15åriga dotter,vid 20 års ålder flyttade hon hemifrån,och vad allt det innebär med ekonomi och jobb..Ja,så jag ärvde ponnyn,en pigg och glad och sprallig dam på 12 år!

Jag ser inga problem med att ärva den, så länge du är lagom stor på den så är det ju bara bra att den får röra på sig:)
Plus att det är bra sällskap till den stora hästen.
Lycka till med den lilla pållen.

Rider också dotterns ponny ibland. Hon går tredje året på natur och har fullt upp. Men den dagen hon inte vill ha huvudansvaret kommer den att säljas, jag villl ha en lite större och lite lugnare:angel: Men hon är bra utbildad och rolig att rida, bara lite för mycket egna ideer ibland...

Det är väl jättebra för ponnyn att den blir riden!
Jag tillhör de vuxna som aldrig har lyckats vänja mig riktigt vid stora hästar. Visst kan det vara kul ibland att rida en stor häst på skoj men när jag ska göra det mer ordentligt så blir det aldrig bra. Jag är ganska liten och lyckas aldrig med ngt vettigt. Jag vet att det finns många små vuxna som rider stora hästar men jag gav upp de planerna för fyra år sedan. Då bytte jag mitt halvblod till en ponny istället. Jag trivs mkt bättre med henne.
Sedan har jag också en ponny som jag har ärvt. Det är ett litet russ som vi har haft i många år. Han är 22 år och tycker att allt är jättekul. Honom rider jag i skogen så ofta jag hinner. Men han är egentligen lite för liten.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·
Utrustning Hejsan Buke, jag skulle behöva lite hjälp gällande bett till min gamla c-ponny som min 9-åriga lillasyster tagit över. Han är en...
Svar
19
· Visningar
9 427
Senast: Springsteen
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
1 037
Senast: Fiachi
·
Träning Har senaste månaden börjat rida en d-ponny. Hon har stått länge innan dess och enbart varit igång i perioder. Hos förrförra ägaren är...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.