arbetslös o mamma??

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

semlis777

någon som har varit det? kan man få ngt bidrag? hur mkt ligger set då på?
 
Sv: arbetslös o mamma??

Jag har varit det,och är fortfarande.Med mitt första barn hade jag inge arbete.Levde på föräldrarpenning,det lägsta.

Mitt andra barn fick jag under tiden jag studerade.Fick naturligtvis ta uppehåll för praktik jag skulle göra.Men fortsatte att plugga,men eftersom jag pluggade på distans och var hemma var det inga problem.Nu ska jag ut och göra min praktik april och maj,sen är jag klar med min utbildning.

Men det är tufft när man inte har inkomst.Jag har även haft väldigt snälla föräldrar som hjälp mig.
 
Sv: arbetslös o mamma??

Jag var arbetslös när jag fick sonen.
Fick lägsta nivån på föräldrapenningen, barnbidrag och socbidrag eftersom pappan också var arbetslös.

Nu är jag också arbetslös, men har inte varit det mer än 3 månader så jag kommer klara mig på föräldrapenningen.
 
Sv: arbetslös o mamma??

Jag är. Får 180 kr/dag minus skatt
Barnbidrag och underhållsbidraget :)
 
Sv: arbetslös o mamma??

så var det med båda mina flickor
lägsta föräldrapenningen och sedan då barnbidrag plus underhåll
och tillslut vart det soss som fick hjälpa till

idag har jag ganska bra föräldrapenning
men men får ju leva snält vill jag lova
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Dagbok Jag hade träff med budgetrådgivaren idag. Förvisso hade jag inte förväntat mig att hon skulle kunna trolla med knäna men jag hade ändå...
2
Svar
22
· Visningar
2 975
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
580
Senast: Troll
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp