M

marie ireholt

Mitt arabsto har betätt sig märkligt den senaste månaden.När jag rider henne är hon nervös och orolig även när hon står uppbunden så står hon och stampar otåligt.Efter varje ridtur så är hon så svettig att det ser ut som om nån har spolat henne med slang.Hon klipper mycket med öronen och ögonen är oroliga på henne.Jag har även provat och ut och gå med henne men hon blir lika dan.Hon är 14 år.Jag har haft henne sen hon var 3 och jag har aldrig sett henne sån.Svårt att ta ut veterinär också när man inte ser hälta eller smärta på henne.
Hur blir hästar med hjärntumörer till sättet?

Sv: Arabsto!

Mitt arabsto har betätt sig märkligt den senaste månaden.När jag rider henne är hon nervös och orolig även när hon står uppbunden så står hon och stampar otåligt.Efter varje ridtur så är hon så svettig att det ser ut som om nån har spolat henne med slang.Hon klipper mycket med öronen och ögonen är oroliga på henne.Jag har även provat och ut och gå med henne men hon blir lika dan.Hon är 14 år.Jag har haft henne sen hon var 3 och jag har aldrig sett henne sån.Svårt att ta ut veterinär också när man inte ser hälta eller smärta på henne.
Hur blir hästar med hjärntumörer till sättet?

Jag skulle om jag vore dig boka en tid på klink för riktig grundlig genomgång snarast,ta blodprov osv.
Tycker det låter som din häst har ont nånstans.Fästingsjukdomar är ju tyvärr inte ovanligt heller..
Börja i rätt ände ,låt hästkunnig veterinär kolla igenom henne ordentligt .

Tycker absolut du ska ta ut någon att kolla på hästen. Hur känns hon i muskulaturen (ryggen, bakdelen)?

Låter precis som mitt arabsto.
Tycker du ska ta ut veteinär och testa henne för fästingsjukdomarna.
I mitt fall var det erlischias som min dam bar på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 048
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 761
Senast: Qosack
·
N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 949
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka