Arab EM i sommar

P

Patience_ox

Är det några som ska dit och tävla i juli?
Min medryttare ska dit och jag ska följa med. Någon som kan tipsa om boende/camping?
Kan man anmäla sig redan?

Sv: Arab EM i sommar

Jag och min medryttare funderar med på att åka.:) Såg att sista anmälningsdag var den 9 Juni så det är ju snart dax att bestämma sig.
Vad ska ni rida för klasser? För oss blir det nog bara 2-3 dressyrklasser..
Är det någon mer från Östergötland som ska åka som vill samåka:idea:?

Har suttit och kikat lite mer på deras regler och hoppas att ni kanske kan svara på lite frågor.. :)
Behöver både jag och pålle licens? Har nämligen bara lokal-licens i dagsläget..
Och så det här med klass 51-53 som är obligatoriska.. Kan jag åka dit och rida en dressyrklass utan att delta i dem?

Uäh, jag är urusel på att läsa propositioner.. Inte blir det bättre när de är på engelska ;)

Jag bor i östergötland, men har inte tänkt delta då jag ev ska tävla distans i höst, och man får ju som bekant inte tävla i tävlingar som är arrangerade av nån annan än ridsportsförbundet... så därav...

Jag har haft lite otur i sommar med, så det är ju inte ens säkert att hästen är redo för tävling när det är dags.

är det samma som tidigare sportkuppen fast EM istället?

Senast ändrad av en moderator:

Jag bor i östergötland, men har inte tänkt delta då jag ev ska tävla distans i höst, och man får ju som bekant inte tävla i tävlingar som är arrangerade av nån annan än ridsportsförbundet... så därav...

Nu skriver jag bara vad jag tänker här.. Tävlar inte majoriteten av deltagarna i Sportcupen i Ridsportsförbundets tävlingar också? De som tog hem placeringarna på SM förra året t.ex.?

Vet mycket väl att det inte är tillåtet, men har inte tänkt på det ang. Sportcupen förrän du skrev det nu!

Vart hittar ni propositionen och information?? Hemsidan är ju på engelska, finns det bara den??

Man får ju be om dispans från ridsportsförbundet, men om de ryttarna gjort det eller inte har jag ingen anning om...

Hej, nu svarar jag kanske lite sent. Anmälningstiden gick väl ut igår. Men jag tror det går att efteranmäla. Vi har nog bestämt att inte åka, det känns lite för långt med 48mil enkel resa :( tyvärr, men vi kanske åker dit och tittar iaf:banana:

Men jag har mailat med tävlingsledaren. Så länge du inte rider någon Em-klass så behöver varken du eller hästen ha någon licens. Du kan välja på att tex bara rida någon dressyr eller hoppklass. Men om du ska rida någon av cuperna måste du vara med i alla de grenarna som står i propositionen.. Klass 51-53 är beroende på om du har sto, valack eller hingst och du behöver inte vara med i dom om du inte ska rida en cup.. Dvs du kan åka och bara rida en dressyrklass..:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 848
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 372
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Ber om ursäkt om tråden hamnar fel, detta är min första! Hej! Hamnat i en jobbigt situation. Och jag ville från början skriva avtal...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat