Är pronutrin smakligt?

Sv: Är pronutrin smakligt?

När jag gav min häst fick jag ge det tillsammans med nåt gott, tex rivna morötter, uppblött lucern. MEN jag hällde på pronutrinet ovanpå så det inte skulle hinna lösas upp för då åt hon inte. En del säger att deras hästar älskar det. För min var det sådär...

Det slank ner i mitt mkt kräsna fullblod mha lite uppblött lusernpellets. Denna dam äter knappt äpplen (1 typ, sen räcker det tycker hon), så så illa kan det inte smaka tror jag;)

Alla mina som ätit det har ätit det rent utan att blinka. Så enl. dem så är det smakligt. Men som allt annat så är det en smaksak.
Tror dock det är äckligare uppblött än om man ger det torrt.

Jag gav det torrt as is till min mycket kräsena herre. Och det gick ner som tur var. Gav Microbalans (pulver), Krafft Mag och tarm (pulver) osv i spruta för att det var helt oätbart rent och jag kunde inte blanda det i något då.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 057
Mat Vi brukar köpa Campo Viejo Reserva och har gjort så i många år, men häromdagen drack vi en som smakade konstigt, ogott skulle man också...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: fejko
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 083
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka