S
sodiro
Jag vet det finns 100 st kamera trådar men jag blir inte ett dugg klokare när jag läser dom, man har ju alltid egna frågor och egna mål med en kamera.
Så.
Jag är ute efter en nybörjar systemkamera som är lätt att använda, jag fotar det mesta, från Djur, Människor, Natur till traktorer och rinnande vatten. Jag vill alltså ha en kamera som jag kan fota Allt med.
Vad jag förstår så hänger mycket på objektivet också? men hur vet man vad för objektiv man ska ha? jag börjar få lite förståelse över kameror men objektiv är bara en större djungel.
Är orginalobjektivet inget att ha? eller kan det gå till en början? jag är helt nybörjare på systemkameror.
Tänkte om jag kunde göra något klipp nu i mellandagarna
Tittar på e*perts hemsida där jag hittade
Canon EOS 1000D + Tamron 18-200 A14 DI C
Nikon D3000 18-55II + Tamron 70-300 mm
Är någon av dessa något att ha som nybörjare? Är de objektiven bra?
Jag har tänkt mig en kostnad runt 5-6 tusen för kameran, om det funkar med orginalobjektivet till en början, men om man hittar något paket med ett bra objektiv till så köper jag det. Då får det kosta någon tusing mer.
Någon som kan hjälpa mig?
Så.
Jag är ute efter en nybörjar systemkamera som är lätt att använda, jag fotar det mesta, från Djur, Människor, Natur till traktorer och rinnande vatten. Jag vill alltså ha en kamera som jag kan fota Allt med.
Vad jag förstår så hänger mycket på objektivet också? men hur vet man vad för objektiv man ska ha? jag börjar få lite förståelse över kameror men objektiv är bara en större djungel.
Är orginalobjektivet inget att ha? eller kan det gå till en början? jag är helt nybörjare på systemkameror.
Tänkte om jag kunde göra något klipp nu i mellandagarna
Tittar på e*perts hemsida där jag hittade
Canon EOS 1000D + Tamron 18-200 A14 DI C
Nikon D3000 18-55II + Tamron 70-300 mm
Är någon av dessa något att ha som nybörjare? Är de objektiven bra?
Jag har tänkt mig en kostnad runt 5-6 tusen för kameran, om det funkar med orginalobjektivet till en början, men om man hittar något paket med ett bra objektiv till så köper jag det. Då får det kosta någon tusing mer.
Någon som kan hjälpa mig?