jein
Trådstartare
Nu inatt när jag åkte hem från mitt nattskift från jobbet så står det en blinkande bil på vägen och en kvinna står o lyser med en ficklampa, saktar såklart ner och ser att hon håller en häst om halsen. Stannar och frågar om hon behöver hjälp och det vill hon. Kommer även fram en man som säger att han med nöd o näppe undvek att köra över ponnyn.
Jag får in ponnyn till sin kompis i hagen igen, men nu till saken;
Hästarna (två shettisar) är instängslade (om man nu kan kalla det stängsel)
Med någon sorts tvättlina/plastband som var virat runt ett gammalt trädgårdsstaket +korta plaststolp. Ingen el. Tråden lös och slackar och är dessutom i olika höjd så på sina ställen blir det som "hål" de lätt kan ta sig ut genom.
Vad gör man? De såg ut att vara i fint hull och var snälla att ha o göra med. Men det kan inte vara lagligt/acceptabelt att ha så dålig koll o ansvar för sina hästar. Det brukar inte gå hästar där utan är på en fritidstomt.
Ska jag åka dit och prata med dom?
Ska jag anmäla dom?
Hästen ska ju inte behöva bli överkörd för att de har ett dåligt staket.
Känner mig larvig som blir upprörd men kan inte få det ur hjärnan!
Tilläggas ska att kvinnan som höll ponnyn när jag kom sa att hon
Skulle gå och prata med dom i huset.
Jag får in ponnyn till sin kompis i hagen igen, men nu till saken;
Hästarna (två shettisar) är instängslade (om man nu kan kalla det stängsel)
Med någon sorts tvättlina/plastband som var virat runt ett gammalt trädgårdsstaket +korta plaststolp. Ingen el. Tråden lös och slackar och är dessutom i olika höjd så på sina ställen blir det som "hål" de lätt kan ta sig ut genom.
Vad gör man? De såg ut att vara i fint hull och var snälla att ha o göra med. Men det kan inte vara lagligt/acceptabelt att ha så dålig koll o ansvar för sina hästar. Det brukar inte gå hästar där utan är på en fritidstomt.
Ska jag åka dit och prata med dom?
Ska jag anmäla dom?
Hästen ska ju inte behöva bli överkörd för att de har ett dåligt staket.
Känner mig larvig som blir upprörd men kan inte få det ur hjärnan!
Tilläggas ska att kvinnan som höll ponnyn när jag kom sa att hon
Skulle gå och prata med dom i huset.