Är det vanligt att de föder dag 58?

M

Melikemycat

Vilken dag är vanligast?? Mellan 60-70, men är det vanligare 70 än 60.. Längtar ju..

Sv: Är det vanligt att de föder dag 58?

kattungar födda dag 60 lr tidigare överlever sällan. Går katten så lång som dag 70 ska man vara orolig och åka in med katten till veterinären.
vanligaste dagen är 65 eller däromkring..

vilken dag är din hona på?

Skulle tippa på att det är vanligast att de föder runt dag 63-65, men normalspannet är stort. Ända från dag 58 till 71. En del linjer är "senfödande" utan att det är något konstigt med det. Däremot brukar det väl ofta vara något som inte stämmer helt när de föds så tidigt som på dag 59 eller 59, men kattungarna räknas som fullgångna.

En del linjer är "senfödande" utan att det är något konstigt med det.

Ja, speciellt siameser kan vara senfödande har jag fått reda på via en tråd i ett amerikanskt forum.

Däremot tål katterna tidiga födslar mycket sämre än människobarnen, precis som de andra var inne på.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
471
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
868
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama