Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Framförallt tror jag inte att hästarna hade använt den vid regn eller blåst eftersom det lär vara högt ljud och fladder då.
Men "hålla för en hästspark". Är det verkligen nödvändigt? De kan väl knappast skada sig om de råkar sparka ett hål i tältduken?
Min erfarenhet är att sparka i väggar är nåt som hästar gör när de står på box och är uttråkade/frusterade osv.
Varför skulle de sparka i en lösdriftshall? Möjligen om de mobbar nån och riktar en spark, vilket inte är vanligt alls.
Det finns typ byggsatser som du kan plocka ner och ta med dig. Kanske inte det smidigaste, men ska hästarna gå in i det får du nog göra det ordentligt.Ok. Må hända att det är för klent, men hur vet man vilket som håller? Är på jakt efter något mobilt/ billigt eftersom jag är inhyrd. Mission impossible?
Det är definitionen för hur man ska utforma enligt Djurskyddslagen om det ska vara godkänt. Det är t ex inte godkänt att sätta upp bara vindnät mellan stolpar i hagen för att ge skydd, håller inte för hästspark.Men "hålla för en hästspark". Är det verkligen nödvändigt? De kan väl knappast skada sig om de råkar sparka ett hål i tältduken?
Min erfarenhet är att sparka i väggar är nåt som hästar gör när de står på box och är uttråkade/frusterade osv.
Varför skulle de sparka i en lösdriftshall? Möjligen om de mobbar nån och riktar en spark, vilket inte är vanligt alls.
Ok. Må hända att det är för klent, men hur vet man vilket som håller? Är på jakt efter något mobilt/ billigt eftersom jag är inhyrd. Mission impossible?
Jag har en kompis som har en tälthall från coverstore som ligghall till sina islänningar. Den har stått i många år nu och hästarna använder den flitigt, även när det blåser.
Jaha??Jag och sambon har ett vindskydd på 18 kvadrat byggt i trä och 'enkelt' att flytta om man byter stall.
Vi byggde i sektioner om 3m bredd som enkelt kopplas ihop och kan både byggas ut och göras mindre efter behov.
Krävs 3-4 pers för att montera upp och ned väggarna.
Man kan montera ned och bygga upp igen på 1 dag om man är lite smidig.
Dyrare än tälthallar, men godkänt och bra mycket tåligare än tälthall.