Aqha world show 2008

A

arizona

http://ca.youtube.com/watch?v=B39vqtB02dM&feature=related
Föra årets World Championship i Pleasure.
Good Music, Keith Urban It Takes Two.
Vad är Western Riding?
In 1907 Clememt Glass, manager of the Concordian Tin Mine in Bolivia watched as a man come up the mountain on a mule, he saw he was from the western part of the states, when a reporter asked how he knew Glass said "it was the way he handled his mule, I could spot it a mile away". The man was Butch Cassidy the famous outlaw on the dodge from the Bolivian Army.

Om man ta bort hat, kläder, sadel och trans skulla man kunna se att Western Pleasure är Western?
Arizona

Sv: Aqha world show 2008

Alltså nu är jag helt nybörjare inom westernridning men jag måste bara få säga att det här såg ut som ett gäng zombiehästar som gick på ett led. Skrämmande

Ja , jag kan hålla med dig att det inte ser så bra ut, men jag förmodar att du är novis inom westerngrenarna. Åk ut o titta på en tävling o se med egna ögon hur pleasuren ser ut i Sverige, den skilljer sig en del. Vi har lite mer action i våra gångarter, dommarna dömmer även efter hästens fysiologiska egenskaper i möjligheten att bära sig. Jag prata då om wras tävlingar där alla hästraser är välkomna.
Pleasurens gångarter är bra för nybörjare, du sitter kvar, ingen riska att falla av o gör du de så hinner du säkert sitta upp igen innan hästen har hunnit komma så långt:grin:(jag tävlar i pleasure, men vi är milslängder från de amerikanska idealen) Men det är roligt

...gör du de så hinner du säkert sitta upp igen innan hästen har hunnit komma så långt...

Nej, det hinner Du inte för i Sverige går pleasurehästarna jättefort;)

MVH/Carina

Senast ändrad av en moderator:

Hur bli bedomning med en American Domer har i Sweden?
Arizona

Jag antar att Amerikanska domare anpassar sin bedömning efter hästmaterialet? På High Chaparall var det ju ganska.... kaotiskt i pleasureklassen men han lyckades väl sortera hyffsat ändå.

Vad jag kommer ihåg av rhc så var de 12 främsta quarterhorses. Flin.

*knapplån*

Med tanke på att western ridning i grund ska vara bekvämt från punkt a till punkt b med lyhörda, lättridna hästar där man ska orka sitta i sadeln x antal timmar i rad så JA! Absolut!

Grunden i westernridningen ligger KNAPPAST i hatten, utan i det faktum att man vill ha en häst som lyssnar, samarbetar, kan vara energisnål och explosiv när det krävs - vilket gör att jag Rakt av tycker att pleasure är en tydligare form av westernridning än Barrelrace som får folk att tro att allt vi gör är att sparka våra hästar i sidorna, rider med TVÅ händer på stängbett med tiedowns, sliter dom i munnen och vrålar "YIHA!".

Så JAJEMENSAN!!! Pleasure är lika mkt, om inte MER westernridning än vad t.ex. reining är.

och -07 var vinnaren en Shire!;) fast det kanske inte var domare från USA då!

Jodå!!

Men det var en outstanding ritt!! ..och det var inte 44 startande ekipage -07 som det var -08 och missminner jag mig inte så var det betydligt färre välridna quarters det året. Både den shiren och ryttaren är otroliga och de uppvisade precis det man vill ha i en pleasurehäst, en bekväm, avslappnad, vältränad och balanserad häst! Tänk om fler ryttare kunde rida som shirens! :love:

Vad jag kommer ihåg av rhc så var de 12 främsta quarterhorses. Flin.

Vad jag vet var 2an en korsning och 3an/4an haflinger. 1a var quarter, men det fannas även minst en arab med i finalomgånge, och min är paint ;) Så nä, det var verkligen inte bara QH's

Liknande trådar

Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: Tonto
·
Avel Det gäller Contender som blev 30 år och Trakehnerhingsten Caprimond 29 år. Kopierat från Trakehner Verband " Caprimond is dead...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: KickiH
·
Western A few months ago a very dear friend of mine passed away from cancer. Many in the western crowd knew her as the indian girl with her...
Svar
2
· Visningar
1 325
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst...
2
Svar
23
· Visningar
4 260
Senast: Hailey09
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar