AQHA, uppgradera till amateur

P

Peppan

Hej!

Är det någon som vet hur man gör för att uppgradera sitt AQHA-medlemsskap från "vanligt" till amatör?

Min sambo har nu ett pågående 36 mån medlemsskap och vill nu uppgradera det så han ev. kan tävla som amatör.

Har letat på AQHA:s hemsida men hittar bara två olika alternativ, 12 mån för 30 USD eller 36 mån för 70 USD.

Det står i info-texten att uppgraderingen kostar 5 USD för 12 mån och 10 USD för 36 mån men de alternativen finns inte när man sedan skall fylla i formuläret:confused:

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

MVH/Carina

Sv: AQHA, uppgradera till amateur

Hej,

Lättast gör ni det på nästa tävling med AQHA klasser.... så skickar arrangören in pappren till AQHA och det kommer ett nytt medlemskort med amateur status.... kanske till o med novice amateur status är aktuellt, är ju inte många här i landet som kommit över novice stadiet poängmässigt och det börjar ju erbjudas fler och fler nov amateur klasser på tävlingarna !
Vilket gör att vi får fler klasser att tävla i och det är ju jättebra tycker jag:bump:

Hej!

Tack för svar:laugh:

Man kan alltså ansöka om novice amateur status och tävla direkt på samma tävling? Vad bra i så fall, då får sambon ta tag i det när det är tävlingsdags.

MVH/Carina

Jag lägger mig i lite här hoppas det är ok?
Måste man ha spec medlemsskap för att tävla novice amateur?

Jag har nog ett "vanligt" medlemsskap.. Vad får man vara med i för nå å tävla med ett sånt?

Helkass på engelska så jag har svårt att läsa mig till det på aqha websida.. Ska förnya medlemsskapet nu men vet inte vilket jag ska välja.. Har svårt att tänka mig att det blir några quartertävlingar för mig det här året men man vet ju aldrig, kanske nästa.. Och då blir det isf debut så gärna de lättaste för mig TACK :D
Jag löste för tre år förra gången och de blir nog de den här gången med..
Frågan är bara vilket ja ska välja?

Du måste anmäla dig som novice ryttare för att få tävla i novice klasser, novice klasser finns bara för dom som har amateur status, så om du har ett open medlemsskap nu så ska du byta till amateur och anmäla dig som novice ryttare, har för mig att det är en ruta att kryssa i på formuläret där du också ska ange i vilka dicipliner du kan tävla i (dvs. de grenar som du inte har för många poäng i än, står på formuläret hur många det är) Det blev lite rörigt, men det framgår ganska tydligt på formuläret vad man ska kryssa i.

Hej!

Nu har jag fått besked från AQHA. Man kan inte uppgradera ett pågående "vanligt" medlemsskap till amateur online på AQHA:s hemsida.

Alternativen är via mejl, fax, brev eller på en AQHA tävling (som Wild Card tidigare nämnde).

MVH/Carina

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka