Apporteringsövningar

lady_vip

Trådstartare
Jag behöver tips på olika apporteringsövningar!

Min lilla tycker det är otroligt kul att bära och vi har gjort det ganska mycket från början och har nu trappat upp långsamt till allt svårare grejer. Men min fantasi börjar tryta, har nu tips på olika roliga övningar?

Vi tränar dirigering (enkel än så länge), stoppsignaler, linjetag, närsök, över, sök och även apportering av konstiga föremål. Man kan ju försvåra allt i en oändlighet, men just nu tränar vi mycket inomhus pga mörkret, så helt klart en fördel om det är träning som kan göras på korta håll.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 143
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 508
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
762
Ridning Jag är lite osäker på om mitt problem är ridnings- eller hanteringsrealterat. Men jag testar lägga en tråd här, då får vi se vad ni...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Iser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Tvillingar!?
  • Uppsättning

Hund, Katt, Andra Djur