AppleChaff

Inna

Trådstartare
Är det någon som har gett det till sina hästar.. Är lite nyfiken då jag har köpt en säck att ge lite som "godisfoder" till min konvalescent.

Alla synpunkter är av intresse..
 
Hej
Jag fick en liten provpåse sist jag var och köpte foder. Mina hästar fick smaka av det när jag kom hem. De bara älskade det.
Min gamla dam (21 år) stog och små gnäggade hela tiden för hon ville ha mer. Det brukar hon aldrig göra annars. Enda nackdelen är att det var dyrt. Jag frågade om innehållsförteckningen men det fanns inte, hittade inte den heller från tillverkarens hemsida :confused:
M vH M
 
Min häst har fått det ett tag (har haft slut på FiberChaff) - och han älskar det. Han får rätt mycket (1,5 liter om dagen) och det fyller ut så bra i hans annars ganska små mathinkar (är ju ngt lättfödd :crazy:) - vilket är skönt. Då slipper han stå och gnägga efter mer mat när han ätit upp och de andra har massor kvar. :)
 
Nä, jag hittade ingen innehållsförteckning heller.. Konstigt! Min kuse blev också alldeles till sig..
:o
 
Ok.. Så mkt tänkerjag ju inte ge honom nu. :crazy: Men det är som ersättning för Fibergin som han ju inte kan få när han vilar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: sweep
·
Utrustning Nu har Micklemtränset funnits i ett antal år och provats av många. Jag har inte testat än, men är nyfiken på hur ni upplever tränset...
2
Svar
22
· Visningar
2 157
Senast: NOC14
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: lillan222
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 569
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp