Använder folk helchaps i läder längre?

hier

Trådstartare
De flesta verkar använda shortchaps, eller helchaps i mocka.

Det är nämligen så att jag har försökt sälja ett par läderchaps på Tradera, ni vet ett par såna där som motorcyklister har, eller de som ehm "läderbögar" använder :p Så jag tog den kategorin med intimleksaker och märkte med "fetish/BDSM/Pride2015" i rubriken då jag även hade andra bondageprylar till salu.

Men inte ett enda bud, trots att de är av ett dyrt och högkvalitativt märke som kostade över 2000 i nypris.
Vad tycker ni, borde jag byta kategori till motorsport eller skulle det kanske finnas intresse att lägga upp dem under hästutrustning?

Senast ändrad:
Jag har ett par som jag använder ibland när det regnar mycket eller när det är snöblandat. Eller när jag glömt termosarna. Men ser inte många andra som använder längre tyvärr. För det är ett förbaskat bra plagg

Jag använder det hela vintern, i skinn. Vet väldigt många som använder det oxå. Fryser ju ihjäl utan på vintern.

Jag provar att ändra kategori till "hästsport" så kanske jag får något bud :) Lite fel säsong dock kanske... Det är bara så jäkla synd att ha dem liggande liksom.

De flesta verkar använda shortchaps, eller helchaps i mocka.

Det är nämligen så att jag har försökt sälja ett par läderchaps på Tradera, ni vet ett par såna där som motorcyklister har, eller de som ehm "läderbögar" använder :p Så jag tog den kategorin med intimleksaker och märkte med "fetish/BDSM/Pride2015" i rubriken då jag även hade andra bondageprylar till salu.

Men inte ett enda bud, trots att de är av ett dyrt och högkvalitativt märke som kostade över 2000 i nypris.
Vad tycker ni, borde jag byta kategori till motorsport eller skulle det kanske finnas intresse att lägga upp dem under hästutrustning?
Vad är det för skillnad på dom och chaps för ryttare? Jag har faktiskt aldrig riktigt förstått vitsen med sådana chaps.

Vad är det för skillnad på dom och chaps för ryttare? Jag har faktiskt aldrig riktigt förstått vitsen med sådana chaps.

Jag tror att de är lite tjockare och inte lika mjuka för om man t ex är i en olycka med MC:n och skrapar sig. Annars ingen skillnad mig veterligen. Men lädret i de jag säljer är så bra kvalitet och torde ju definitivt mjuka upp sig när man rider in dem.

Mycket cowboys rider med chaps över jeansen har jag sett. Extra skydd för brallorna under om man rider långa pass, antar jag.

Jag hade sådana som jag älskade. De gick sönder efter många år och då fanns det bara chaps med mocka på insidan, inte glatt skinn.

De hade jag några veckor sedan kastade jag dem. De grepade tag i alla byxor man hade på sig och kröp uppåt.

Kan det vara därför de aldrig blev så populära som på 80-talet? För att de sedan fick mocka på insidan? De blev ju liksom väldigt obekväma och onödiga att ha på sig.

Jag hade sådana som jag älskade. De gick sönder efter många år och då fanns det bara chaps med mocka på insidan, inte glatt skinn.

De hade jag några veckor sedan kastade jag dem. De grepade tag i alla byxor man hade på sig och kröp uppåt.

Kan det vara därför de aldrig blev så populära som på 80-talet? För att de sedan fick mocka på insidan? De blev ju liksom väldigt obekväma och onödiga att ha på sig.
Jag har ett par som är tusen år gamla, de ha glatt skinn på insidan. Mocka låter ju idiotiskt?

Tycker också att mocka verkar sämre än skinn. Är det för att skinn är för varmt kanske?

Det viktigaste är att ha skinn på insidan. Utsidan på mina var fortfarande mocka på mina första.
Eller mocka och mocka.........inte blankt kanske man ska säga, eller ruggad är mer rätt att säga?

Lustigt att du skriver det, för jag har övervägt att köpa ett par eftersom jag så ofta rider i regnbyxor även när det inte regnar men är kyligt och blåsigt. Jag har dock inte sett någon med det på år och dar typ.

Jag skulle dö för ett par! Men eftersom jag är tjock och inte har alltför gott ställt så har det aldrig blivit av att köpa npgea eftersom jag antagligen måste måttbeställa. Så det får vänta tills jag är rik. Ish.

Jag skulle dö för ett par! Men eftersom jag är tjock och inte har alltför gott ställt så har det aldrig blivit av att köpa npgea eftersom jag antagligen måste måttbeställa. Så det får vänta tills jag är rik. Ish.

Man kan gå till en sömmerska som syr i läder eller bra skomakare som lägger i den biten som chapsen är för små :) Det har jag gjort om blev super bra. Inte lika dyrt som special beställing. Har bruna chaps och har mörkbrunt rådjursskinn i lagt dragkedjan blir lite kort men i överkant har jag öljetter och knutit läder band.
MVh
Pudlan

Tänk vad åren går och allt förändras ;)

När jag var jobbade med hästar för ca +30 år sen, då var det helchaps i tjockt läder på vintern och tunna i kalvnappa på sommaren...

Nu är det dubbla fleecefodrade underställ och tjocka fodrade termobyxor som gäller på vintern, om jag så bara ska hämta posten....

Då jag tyvärr vuxit ur nappachapsen blir det långkalsonger till 1 juli och på igen 1 augusti.
Och träliga stela hela vaxchaps när det regnar och blåser.

Någon som vet ifall man kan skarva nappachapsen så dom passar igen ?

Tänk vad åren går och allt förändras ;)

När jag var jobbade med hästar för ca +30 år sen, då var det helchaps i tjockt läder på vintern och tunna i kalvnappa på sommaren...

Nu är det dubbla fleecefodrade underställ och tjocka fodrade termobyxor som gäller på vintern, om jag så bara ska hämta posten....

Då jag tyvärr vuxit ur nappachapsen blir det långkalsonger till 1 juli och på igen 1 augusti.
Och träliga stela hela vaxchaps när det regnar och blåser.

Någon som vet ifall man kan skarva nappachapsen så dom passar igen ?

En duktig skomakare kan enkelt lägga in en skarv men be att få se något denne har sytt i läder innan så att du inte får tillbaka dem förstörda och var supernoga med att verkligen förklara hur du vill ha det så att det inte blir missförstånd. Jag vet tyvärr flera som har lämnat in stövlar för byte av en enkel dragkedja som har fått dem helt förstörda så att de inte har gått att använda mer så förklara verkligen hur du vill ha det! Är det en utbildad skomakare så ska hen kunna fixa sådana arbeten utan problem men tyvärr är inte alla utbildade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka