MissFideli
Trådstartare
Tycker det är lite jobbigt att man blir utskickad från forumet om man ska besöka en användares hemsida. Alltså via dennes profil. Kan inte det öppnas i nytt fönster?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förmodlingen en "fel"-inställning på Verktyg|Inställningar...|Flikar...shady skrev:Använder firefox, men samma sak händer mig.
Har jag sagt att den bör göra det? Jag tycker det är självklart att man ska kunna använda sidans kodning för att bestämma hur länkar ska öppnas, exempelvis vid användade av frames eller dylikt (inte för att jag använder frames). De flesta användare är inte tillräckligt avancerade för att kunna ställa in saker själva. Jag förstår inte hur du menar att jag i min webläsare ska kunna ställa in så att endast vissa länkar ska öppnas i nytt fönster?NeaNott skrev:Det finns skäl till att låta bli att bestämma ett dylikt beteende - webbläsare är tillräckligt avancerade för att varje användare ska kunna ställa in beteendet själva. Därför bör inte en websida bara ignorera webbläsarinställningarna och öppna länkar på det sätt skaparen ville.
NeaNott skrev:I alla webbläsare jag använt kan du lätt ställa in att externa länkar ska öppnas i nytt fönster/ny flik.