Äntligen är det dax....

apocalypsen

Trådstartare
...på fredag ska misen kastreras och jag kommer slippa fler sömnlösa nätter:banana: :banana: :banana:
Lilla honan har nu hunnit löpa två gånger men nu är det dax:bump:
Det ska bli så skönt att kunna släppa ut henne igen utan att oroa sig för att hon ska komma hem med bagage i magen:devil:
Hennes pojkvänner som suttit på fönsterbläcket och skrikit ikapp med henne när hon har löpt komme jag inte heller sakna:D
Jösses vad här ska bli lugnt:D

Tisen kommer bli så glad när hon kan gå ut igen, de senaste tre månaderna har vi fått idel evil eyes när hon inte har fått komma ut.
Vi vågade inte chansa eftersom vi inte visste hur nära förestående det första löpet var:cool:

Sv: Äntligen är det dax....

Nu är det kvälle före dagen D och jag är betydligt nervösare än kisen som fattar noll över att matte fejar runt och tvättar kattfilten, klipper klor och dessutom bjöd på smaskig middag:devil:

Som vanligt har det kört ihop sig pga en begravning så sambon ska ta ledigt från jobbeten stund och köra tisen till vet. Ska bli intressant och se hur lång tid det tar för honom att få in henne i transportburen:angel: :devil:

Men det blir jag som får hämta det lilla monstret. Har köpt en Sheba för att muta det lilla monstret när hon får börja äta igen:D Är dock sådär lagom skeptisk till att hon skulle tycka om mig trots det:cool: Hon är ju husses katt.... jag är bara något jobbigt som stör hennes tid med husse :smirk:

kastrerade min lillfis nu i veckan, hon lyssnar tyvärr inte när jag säger att hon ska ta det lugnt i 10 dagar. redan fullt ös...

Jaha hämtade tisen hos vet igår eftermiddag och det var något av det ynkligaste jag någonsin sett.
Kisen hade varit olydig och inte velat sova ordentligt så de hade fått ge mer än en spruta. Hon var helt groggy och satt och stångade huvudet i transportbursdörren för hon var så väck. Helt grön var hon i hela huvudet, för eftersom hon trots tunga doseringar av lugnande och andra droger inte velat vara still så hade det runnit märkfärg över halva hennes huvud när de skulle märka henne i örat.:crazy:

Hon var helt väck hela kvällen och kunde inte gå ordentligt. Vet hade sagt att vi kunde ge henne lite vatten, men hon ville inget ha. Hon ragglade omkring som en osalig ande fram till åttatiden på kvällen, då hon med mycket möda kravlade sig upp i sambons säng och in under hans täcke och slutligen blev liggande.

Hon mår nog fortfarande pyton. Skulle få lite mat idag.
Jag har inte ens fått i henne en halv liten rund burk Sheba:cry: på hela dagen. Håller på att tina några räkor för att försöka få i henne något.
Hon är fruktansvärt skygg och springer och gömmer sig hela tiden och vill inte vara i närheten av mig eller sambon och hon älskar verkligen min sambo och följer honom i hasorna i vanliga fall.

Stackars lilla tisen - urkel mår hon:o
Min lilla ynkliga marsian:cool:
grnyris.jpg

Nämen oj vilken sötnos! Så feminin och gullig, särskilt med det gröna ansiktet. :D Stackars liten.

/Erica

Åh, här är det dags på Tisdag :D
Pruttis ska fara in tidigt på morgonen och få ett ÄRR :crazy: :(
Stackars min lilla Prutta ska bli skuren i och allting :cry:
Och GUD vad alla katter kommer hata mig, det går som inte att fasta en katt utan man måste fasta alla tre, vilket innebär att glufsglufsarna som bor här kommer alla att bli utan mat från cirka 20:00 Måndag kväll :crazy:
Jag BÄVAR, det kommer skrikas och gnällas hela natten :crazy:

Kisen slänger hatiska blickar på mig hela tiden och inte ens räkor fick henne på gott humör, men de fick igång aptiten och hon har käkat lite torrfoder och druckit lite vatten. Ligger hos husse nu och verkar vara nöjd så länge jag håller mig borta. Hon har varit väldigt skygg hela kvällen:cry:

Vad jag är glad att vi bara har en det räcker mer än väl och blir över också:devil: :D

Filmade lite med den dåliga kameran i telefonen,ska se om jag kan få upp filmsnutten där hon ragglar omkrin, det ser rätt roligt ut trots att man vet hur ynklig hon är:devil:

Nu var det gjort, igår fick Cleo flytta hem till min far eftersom det inte går att ha henne hemma, hennes sår kommer inte få vara ifred för hennes två kattkompisar här hemma.
Imorse åkte hon bilen in till djursjukhuset, det tycker hon INTE om, varken bur eller bil.
Tack och hej och jag tillbaks till jobbet. Kom och hämtade henne straxt efter fyra, då sov hon fortfarande :love:
Satt med henne i ett mörkt litet rum på djursjukhuset och pratade med henne, hon kvicknade till rätt fort och vart ARG på tratten :mad: :p :D
När hon börjat föra såpass mycket liv att hon började tränga sig ut ur buren for vi hem.
Väl hemma hos min far var det så syyynd om lilla Pruttis.. i hela 1½ timma :crazy: ;) , vilket var den tid det tog för henne att ta sig ut ur buren, ut ur det lilla rum där jag bäddat för henne (tji fick jag) och ut i stora vida världen, in under soffan (gick bra in, men inte ut -fick lyfta upp hela åbäket för att få ut henne).
Hungrig var hon såklart, och svårt att äta med tratten.
När jag började se på Top Dog satt hon uppflugen på köksbordet, i hemgångsråden stod det att hon inte skulle hoppa upp på möbler :crazy:
Tjena, hur ska jag kunna hindra henne från att flänga runt i sin vanliga stil? När hon gått från knockad till piggelin på tre timmar och när hon i vanliga fall är en duracell-katt.. näe :crazy:

Min kise ragglade runt de första timmarna, men somnade sedan och har sedan dess knappt masat sig ur sängen. Hon har sina sedvanliga kvällsspunk då hon rusar runt men det är allt.
Har inte haft tratt en enda gång, hon är sydd med stålsuturer och de är inte så mysiga att vare sig bita i eller slicka på:devil:

Hon gjorde ett försök på lördagmorgonen men blev genast åthutad av både mig och sambo samtidigt och det verkar inte som om hon är beredd att testa en gång till:cool:

Jag bara antog att hon själv skulle känna att det gjorde ont i magen med 6 stygn.
Ståltråden var bra för hon slapp tratt då hon inte slickade särskilt mycket på stygnen
Det tog väl 5 dagar innan det var fullt ös medvetslös hemma igen och hankatten tog det lugnt han också när syrran var lite låg

apocalypsen skrev:
Jaha hämtade tisen hos vet igår eftermiddag och det var något av det ynkligaste jag någonsin sett.
Kisen hade varit olydig och inte velat sova ordentligt så de hade fått ge mer än en spruta. Hon var helt groggy och satt och stångade huvudet i transportbursdörren för hon var så väck. Helt grön var hon i hela huvudet, för eftersom hon trots tunga doseringar av lugnande och andra droger inte velat vara still så hade det runnit märkfärg över halva hennes huvud när de skulle märka henne i örat.:crazy:

Hon var helt väck hela kvällen och kunde inte gå ordentligt. Vet hade sagt att vi kunde ge henne lite vatten, men hon ville inget ha. Hon ragglade omkring som en osalig ande fram till åttatiden på kvällen, då hon med mycket möda kravlade sig upp i sambons säng och in under hans täcke och slutligen blev liggande.

Hon mår nog fortfarande pyton. Skulle få lite mat idag.
Jag har inte ens fått i henne en halv liten rund burk Sheba:cry: på hela dagen. Håller på att tina några räkor för att försöka få i henne något.
Hon är fruktansvärt skygg och springer och gömmer sig hela tiden och vill inte vara i närheten av mig eller sambon och hon älskar verkligen min sambo och följer honom i hasorna i vanliga fall.

Stackars lilla tisen - urkel mår hon:o
Min lilla ynkliga marsian:cool:
grnyris.jpg

Gillar ansiktsfärgen, hankatten hade gröna tassar istället efteråt då han hade kliat på örat.
Man skulle ivart fall inte försöka tvätta bort färgen för det skulle bli ännu värre då sa de till mig

Som säkert syns på bilden har hon även gröna framtassar:cool:

Vi har nu skyddande lakan och filtar på alla möbler ihuset och roar oss med att konstant leta gröna flagor:mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka