toughcookie
Trådstartare
För en stund sedan fick jag meddelande om att det var ordentligt pådrag ute vid mitt stall. Poliser med bilar, hundar och helikopter. Helikoptern hade först landat precis utanför en av hagarna och sedan cirkulerat precis ovanför trädtopparna.
Nu undrar jag hur ansvarsfrågan hade sett ut OM hästarna kommit lösa.
Om de sprungit ut på vägen och orsakat en olycka? Skadat sig själva och andra.
Om de kommit ut på järnvägen och blirvit påkörda?
Om de sprungit ut på Mälarens is och gått igenom?
Eller om gud förbjude, min (mindreåriga) inackordering blivit skadad när hon försökte få in de panikslagna hästarna?
Jag anser själv att staketen är i bra skick, mycket med tanke på stallets läge och ingen av hästarna har under åren jag haft dem gått igenom något staket.
Och bara för att ha det sagt, jag förstår givetivis att polisen måste få göra sitt jobb och att de inte medvetet gått in för att skrämma hästarna .
Nu undrar jag hur ansvarsfrågan hade sett ut OM hästarna kommit lösa.
Om de sprungit ut på vägen och orsakat en olycka? Skadat sig själva och andra.
Om de kommit ut på järnvägen och blirvit påkörda?
Om de sprungit ut på Mälarens is och gått igenom?
Eller om gud förbjude, min (mindreåriga) inackordering blivit skadad när hon försökte få in de panikslagna hästarna?
Jag anser själv att staketen är i bra skick, mycket med tanke på stallets läge och ingen av hästarna har under åren jag haft dem gått igenom något staket.
Och bara för att ha det sagt, jag förstår givetivis att polisen måste få göra sitt jobb och att de inte medvetet gått in för att skrämma hästarna .