Ansvar vid inbrott?

Sv: Ansvar vid inbrott?

Där känner jag både och. Ja, jag låser, men jag tycker banne mig att det är vansinnigt att man ska behöva göra det! Det är ju trots allt någon som öppnar dörren till mitt hem, den är den personen som gör fel och inte jag om jag lämnar öppet.

Där känner jag både och. Ja, jag låser, men jag tycker banne mig att det är vansinnigt att man ska behöva göra det! Det är ju trots allt någon som öppnar dörren till mitt hem, den är den personen som gör fel och inte jag om jag lämnar öppet.

Jag håller med dig. Helt klart. Här där jag bor skulle jag inte ens våga nånting annat än att låsa. Finns så mycket sjuka människor :crazy:

Här fanns några bra tips för er som går i skyltupphängarplaner
https://www.flashback.info/showthread.php?t=422888

Nu hänger 1 skylt på vår ytterdörr som informerar om att 2 stora hundar vaktar, ingång sker på egen risk, vi betalar ersättning men ringer inte ambulansen.
Nere på porten hänger en lapp adresserad till "du som roar dig med att öppna vår dörr", som även denna förklarar att lägenheten vaktas av 2 stora hundar, vi har fullt ansvar för vad dessa gör men inget skadestånd i världen gör det värt risken att aldrig mer kunna peta sig i näsan.

Nu är ju mina "knähundar" inte alls särskilt vaktiga av sig, men jag brer på och hoppas att skrämseltaktiken fungerar. Känner ni er skrämda..? ;) Har ignorerat beteendet länge nog, känns det som. Är det snorungar som busar så ska de rent ut sagt veta hut, och är det läskiga typer som rekar området (jo, är en del inbrott..) så kan de reka vidare på annat håll, tycker jag.

Jag har köpt en stor skylt där det står "Här vaktar jag". Jag bor på landet och ganska isolerat så den känns bra, fast det känns ju kanske inte direkt välkomnande precis. Sen att jag har två labradorer som inte gör en fluga förnär är ju en annan sak. Fast den ena låter som en riktig schäfer och är väldigt vaktig, så man vet aldrig.
Hoppad du får slut på dörryckandet nu, jag tycker det låter väldigt obehagligt. Jag såg förresten en skylt där det stod att det var en rottis som vaktade, kanske vore något annars?

Du är ansvarig för allt dina hundar gör, både på gott och ont.:cool:

En sån här skylt har jag på min dörr. (Tack MrsScabtree som gjorde den åt mig:love::bow: )
IMG_8536.jpg

Ibland lämnar jag vår dörr öppen mot bättre vetande :crazy:
Är jag riktigt trött en kväll så orkar jag inte gå och låsa, tänker en stilla tanke att ingen vågar gå in när en stor schäfer står bakom dörren.Bara pga lathet :angel:

Men vi bor långt ifrån en stad och glömmer att låsa ofta.

Men det är mycket mera såna tillfällen sen vi skaffade hunden.

Men vi har en "Varning för hunden" med bild på en långhårig schäfer, skylt på grinden och sen vi satt upp den kommer varken försäljare eller jehovas hit mer :D
Den ende som vågade sig in var en brödförsäljare och han hade grand danios (stavas!) själv :D

Svarar alla med egen knapp ;)

Tackar för förslagen, jag hoppas att mina "milt irriterade" lappar ger effekt nu. Annars så kanske det blir att beställa någon Här-vaktar-vi-skylt med två talande bilder på en arg rottis och en lika arg dobermann - en bild säger ju oftast mer än tusen ord!

Jo, fast lappar/skyltar hindrar inte att du är strikt ansvarig om hundarna skulle bita någon ;)

Dock är väl risken tämligen liten att en tjuv skulle anmäla dig om denne skulle knalla in och bli biten av hundarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka