Ang. det här med lösdrift

Sv: Ang. det här med lösdrift

Det låter billigt?
600 kg hösilage om 50% torrsubstan motsvarande cirkus 450 kg hö.

LIA

Våra hästar går visserligen inte på lösdrift men vi har en boll ute i hagen på vår/höst/vinter eftersom dom har fri till gång till hö. Och det går bara bra den fryser inte men våran är väldigt torr.

Vi har också haft balen öppnad längre en så utan att den har blivit angripen, därimot i sommras när vi fick hem några som skulle stå till hästen gick en sönder vid leverans och den blev varm och dålig bara på några timmar. Man ska vara mycket försiktig oc h kolla balen min två gånger per dag om den har varit öppen i mer än 5 dagar. När det är kallar än 15 minus grader håller dom ca 14 dagar om dom är gjorda på rätt sätt och torra. Har haft från två olika och det var stor skillnad på kvaliten och hållbarheten, det är tråkigt att öppna en bal och upptäcka att den är angrippen utan att den är skadad.

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 126
Senast: MML
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 158
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka