Sv: Ånej! Jag måste se proper ut! (pimpa mig)
Jo fast lite skillnad på rosa hår och rosa punktights
Menade det mer att varför väljer NÅGOT företag/organisation att ge ett visst intryck utåt?
Likadan har väl ingen sagt att man måste vara på S-holm? Sen att det automatiskt blir ganska lika är väl för att den typen av kläder är mest praktiskt. Men det de har krav på är ju hel, ren, inte bylsiga kläder/huvtröjor samt ridstövlar eller dito sko + stövelskaft.
Att det sen ofta blir sober färg på ridbyxor, V-ringat/pullover och pike eller skjorta är nog dels för det är enklaste sättet att fylla kraven, det går ju dock utmärkt på andra vis, och dels för att det influeras av klädseln Strösmholsm övriga ryttare etc har?
Dessutom vill få människor sticka ut alltför mycket.
Jag tycker det är TREVLIGT att alla ser propra ut och är välklädda, det höjer upplevelsen på något vis. Strömsholm är ju en öppen anläggning och för mig som t ex besökare är det faktiskt bara ett plus att det (på ytan iaf *s*) är så prydligt och städat - ger mig själv inspiration.
Och ang slashas eller ej, så slashas skulle jag inte kalla det TS hade innan. Det är mycket praktiskt för kalla vinterritter. Men prydligt är det inte, och ffa är det väldigt opraktiskt för att bedömma hur någon rider.
'Vanliga' ridskolor är inte så förtjust i om eleverna kommer med dunjackor och gympadojor heller...